Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریعمومی

هک سیگنال‌ مغزی و سرقت پسوردها به سادگی امکان پذیر است!

هک سیگنال‌ مغزی در حالی به سادگی از طریق هدست های واقعیت مجازی امکان پذیر است که امروزه بسیاری از گیمرهای حرفه ای از این هدست ها در حال استفاده هستند. در ادامه برای با میهن پست همراه شوید.

هک سیگنال‌ مغزی از طریق هدست‌ های مخصوص الکترومغزنگاری به سادگی امکان پذیر است. طبق گفته محققان دانشگاه آلاباما در بیرمنگام این هدست ها می توانند فعالیت های الکتریکی مغز را مانیتور کرده و به برخی از اطلاعات همچون پسووردها و پین کدها دست یابند. در حقیقت گیمرها با استفاده از این هدست‌ ها و با ارسال سیگنال مغزی خود، کارکترهای بازی را کنترل می‌کنند. اما جالب است بدانید که این ابزار افکار آگاهانه و قصد کاربر را خوانده و تفسیر می کند. کاربران می توانند اشیای مجازی یا واقعی را فقط با قدرت فکرشان دستکاری کنند.برای اولین بار می توانید تخیل جادو و قدرت ماورا الطبیعی را تجربه کنید.

مشکل اصلی اینجاست که هدست‌ های EEG حتی زمانی که بازی نمی‌ کنید، فعالیت‌ های مغزی را مانیتور کرده و ثبت می‌ کنند. به گفته محققان، گیمری که هدست خود را موقتا نگه داشته(Paused) و اکانتش چک می‌ شود، به راحتی اجازه دسترسی به هکرها را می‌ دهد.هک سیگنال‌ مغزی

در این تحقیق از 12 نفر خواسته شد تا بوسیله کیبورد، پین کدهای تصادفی را هم زمان درون یک فایل TXT بزنند. وقتی آنها 200 کارکتر را وارد کردند، الگوریتم ساخته شده توسط محققان اجازه حدس زدن پسورد صحیح را به سیستم داد که نرخ موفقیت 43.4 درصد ارزیابی شد. نرخ موفقیت در پسوردهای 6 کارکتری به 37 درصد رسید.

نیتش ساکسنا یکی از محققان پروژه هک سیگنال‌ مغزی می‌ گوید:

ابزارهای نوظهور، شبیه هدست EEG به زودی به صورت روزمره استفاده خواهد شد و بدلیل ضعف امنیتی در آنها به راحتی قابل هک شدن هستند.

محققان به همین دلیل از سازندگان هدست‌ های EEG خواستند تا کپچا را برای ورود دو مرحله‌ ای تعریف کرده و همچنین سیگنال‌ رسانی در مواقع غیر ضروری را حذف کنند.

منبع ua

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا