Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسگردشگریمحيط زيست

هدف از راه اندازی مزرعه‌ پرورش تمساح در تایلند چیست ؟

هدف از راه اندازی مزرعه‌ پرورش تمساح در تایلند چیست ؟ این شاید سوالی باشد که با دیدن بزرگترین مزرعه های پرورش تمساح به ذهن هر گردشگری در کشور تایلند خصور کند چرا که تایلند میزبان بزرگ‌ ترین مزرعه‌ های پرورش تمساح در جهان است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

مزرعه‌ پرورش تمساح سال هاست که در کشورهای مختلف و بخصوص کشور تایلند رونق خاصی گرفته و جهانگردهایی که به این مزارع سر می‌زنند، می‌توانند زندگی روزمره این خزنده‌های بزرگ را از نزدیک تماشا کنند.

جدای درآمدزایی پشت پرده از تمساح ها ، تماشا کردن سوسمارهایی که در آفتاب در حال خوردن گوشت مرغ یا مشغول آب‌ تنی در دریاچه‌ های سبزرنگ هستند، باعث درآمد زایی برای صاحبان صنعت مزرعه‌های پرورش تمساح شده است.

در کل مزرعه‌ پرورش تمساح در کشور تایلند بالغ بر ۱/۲ میلیون تمساح نگه‌ داری می‌شوند و البته استفاده از تمساح در وسایل تجملی باعث شده بسیاری از مزارع کشتارگاه و دباغ‌خانه هم داشته باشند.

در این میان نیز سری آیوتای بزرگ‌ ترین مزرعه پرورش تمساح در تایلند است، و بیش از ۱۵۰ هزار خزنده در آن زندگی می‌کنند و این مزرعه بیشتر از ۲۵ سال است که در زمینه پرورش تمساح فعالیت می‌کند و یکی از بزرگ‌ترین کارفرماها و سازندگان شغل برای ساکنان این منطقه است.

مزرعه سری آیوتایا تابع معاهده‌ای است که برای حفاظت از جانوران و گیاهان در معرض خطر، به تصویب رسیده. این مزرعه به همین خاطر از معدود منابع تهیه قانونی پوست تمساح‌های سیامی است.

بد نیست بدانید که علاوه بر پوست تمساح که برای تهیه چرم از آن استفاده می‌شود، گوشت بدن این حیوان هم به فروش می‌رسد و همچنین، با توجه به باورهای باستانی و استفاده از اعضای بدن این حیوان در طب سنتی، خون و زرداب تمساح برای تولید قرص‌های ویژه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما میزان صادرات در سال گذشته به شدت کاهش یافت. تا جایی که در مقابسه با سال ۲۰۱۵، صادرات محصولات مزرعه‌های پرورش تمساح در سال ۲۰۱۶ شصت درصد کاهش یافت.

منبع   bbc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا