Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

وسعت کهکشان راه شیری فراتر از پیش بینی های قبلی است ؟

وسعت کهکشان راه شیری فراتر از پیش بینی های قبلی است و در این میان نتیجه داده‌های به‌دست آمده از دو بررسی نجومی توسط دو تلسکوپ نشان می‌دهد که کهکشان راه شیری بسیار بزرگ‌تر و جادارتر از آن چیزی‌ است که قبلا محاسبه شده بود.کهکشان راه‌ شیری که محل سکونت منظومه شمسی و در نتیجه محل زندگی انسان است یکی از میلیاردها کهکشانی‌ است که در فضای بیکران وجود دارد و در واقع نهایت تصوری‌ است که بلندپروازترین ذهن‌های فضایی توقع دارند در آن بتوان زندگی یافت یا به نقاط مختلف آن سفر کرد.

آخرین نتایج از بررسی فاصله‌ها و وسعت کهکشان راه شیری نشان می دهد که فضای این کهکشان چندین برابر بزرگ‌تر از میزان اندازه‌گیری شده است و در این‌ تحقیق که توسط تلسکوپ تابش عمیق لیزر سرخ از نیم‌کره شمالی انجام شد، پرتوی به دورترین نقاط فرستاده شد و بازتابی که از محیط‌های گازی دریافت می‌شد در نیم‌کره جنوبی دریافت و زمان میان این رفت و برگشت محاسبه شد.

تاکنون این تصور وجود داشت که وسعت کهکشان راه شیری  یک باریکه تنگ میان دو کهکشان دیگر است اما با این تحقیق تازه مشخص شد که راه شیری طولی معادل ۲۵ هزار سال نوری (مسافتی که نور با سرعت ۳۰۰ هزار کیلومتر در ساعت طی ۲۵ هزار سال طی می‌کند) دارد.

وسعت کهکشان راه شیری

این کشف همچنین ابعاد کهکشان‌های همسایه را نیز تغییر داده است و اصولا ابعاد تازه‌ای برای کائنات متصور است. برای درک بهتر این اعداد و کشف در خصوص  وسعت کهکشان راه شیری باید بدانیم که راه شیری در «بازوی اوریون» قرار دارد و این یکی از بازوهای متعدد خوشه‌ای است که حاوی صدها کهکشان بسیار بزرگ‌تر از راه‌ شیری‌ است.

منبع   space

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا