گوناگون

بیماری آسم در كردستان در حال رشد است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزام بیدارپور ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار داشت: آلودگی ها، وجود ریزگردها، خود درمانی ها و عوامل زیست محیطی همگی در شدت گرفتن بیماری آسم در جامعه نقش بسزایی دارند.

وی افزود: در راستای اطلاع‌ رسانی بیماری آسم در جامعه تا کنون در کردستان چندین برنامه آموزشی٬ کارگاه عمومي و چند طرح تحقیقاتی انجام گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: با توجه با خود مراقبتی افراد مبتلا به آسم هزینه ‌های درمان این بیماری کاهش چشم گیری پیدا می کند و به همين دليل لازم است كه در اين زمينه اطلاع رساني لازم صورت گيرد.

بیدارپور یادآور شد: مسئله آموزش و اطلاع‌ رسان، استاندارد سازی تشخیص و درمان و مراقب، نظام مراقبت از بیماری و کنترل عوامل خطرآفرین این بیماری از جمله راهکارهای است که می ‌تواند بر شیوع و بروز این بیماری و کنترل آن تاثیر گذار باشد.

وی ادامه داد: رعایت نکات بهداشتی و زیست محیطی نیازمند هزینه کردن بالا است که برخی از کارگاه ‌ها و کارخانه‌ ها از هزینه کردن در زمینه کاهش آلاینده‌ ها خودداری می ‌کنند و همین امر باعث شدد گرفتن این بیماری در جامعه می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: متاسفانه در حال حاضر برخی از کارگاه‌ ها حاضر به پرداخت جریمه های بالا هستند ولی نسبت به رعایت مسائل زیست محیطی اقدام نمی ‌کنند که این امر باعث به وجود آوردن مشکلات زیستی در کردستان شده است.

بیدار پور در بخش پاياني سخنان خود اظهار داشت: متاسفانه در کردستان شرایط و توانایی این وجود ندارد که به طور 100 درصدی زباله‌ های تولیدی بازیافت شود و در راستاي مديريت اين بخش باید اقدام اساسی صورت بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا