گوناگون

بیمه تضمین گوجه فرنگی امسال در بوشهر تحقق پیدا می کند/ میانگین بارندگی امسال بوشهر160 میلیمتر است

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو عمرانی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع فعالان بخش کشاورزی شهرستان دشتی اظهار داشت:امسال برای اولین بار یک پروپزال بر روی گوجه فرنگی در سطح استان تهیه شده و تلاش داریم این محصول به عنوان یک محصول استراتژیک به صورت ویژه عملیات بیمه ای بر روی آن انجام شود.

وی افزود:در بحث هوا شناسی نیز آخرین پیش بینی صورت گرفته  از بارندگی 160 میلیمتری در سه ماهه اول در سطح استان نشان می دهد که سالی تقریبا نرم مالی پیش رو داریم که امیدواریم پراکنش خوبی داشته باشد.

عمرانی به اولویت های اصلی سازمان جهاد کشاورزی اشاره وتصریح کرد:اولویت اصلی وزارت خانه و سازمان جهاد کشاورزی تولید گندم است که باید توجه ویژه ای به این مقوله شود و نیاز است بخش خصوص به خوبی ورود کند .

کشور نیاز به محصولات جالیزی در این حد ندارد

وی با اشاره  به اینکه هدف ما افزایش کمی و کیفی تولید و کاهش هزینه است گفت: خاکهای استان از نظر تغذیه بیسار فقیر است که می طلبد تشکل های خصوصی به این بخش کمک کنند.

معاون تولیدات بهبود و گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرتصریح کرد:باید به افزایش کشت گلخانه ای بیشتر رو بیاوریم و کشور نیاز به محصولات جالیزی در این حد ندارد و کشاورز با منابع محدود جالیز و هندوانه تولید می کند ولی بعد در فروش آن با مشکل مواجه می شود.

عمرانی خاطر نشان کرد:باید سطح زیر کشت بشدت کاهش بدهیم و امسال به همه شهرستانها ابلاغ کرده ایم که سطح زیر کشت گوجه 14 هزار هکتار در استان و در شهرستان دشتی 4هزار هکتار باشد.

وی بیان کرد:باید بیشتر به سمت محصولات استراتژیکی با مزیت بیشتر برویم و بخش خصوصی نیز باید به فکر مدریت آب باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا