گوناگون

بی‌حوصلگی دوران جوانی به وسیله ورزش قابل اصلاح است

کارشناس جوانان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: بسیاری از خصوصیات دوران جوانی نیز از قبیل عدم‌ثبات، بی‌حوصلگی، تخیلات، هیجانات جنسی و بسیاری روحیات دیگر به وسیله ورزش قابل اصلاح و تعدیل است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه خراسان‌شمالی، فتانه صفاریان وحید اظهارکرد: جوانان بیش از هر گروه سنی دیگر با ورزش می‌توانند سلامت جسم و روان خود را تامین کنند.

وی افزود: تربیت بدنی و ورزش اگر به طور اصولی و بر اساس یک برنامه منظم و صحیح به کار برده شود، در دستیابی به زندگی سالم اجتماعی و اصلاح یا جلوگیری از بسیاری از رفتارهای انحرافی نقش مؤثری می‌تواند داشته باشد.

صفاریان وحید تاکید کرد: ورزش نیازهایی نظیر برخورداری از تن سالم و نیرومند، تحرک و تخلیه انرژی به نحو مفید، تعادل هیجانی و عاطفی، روحیه مقابله و حل مشکلات شخصی و خانوادگی، آموختن اصول و قواعد زندگی اجتماعی و جذب ارزش‌های فرهنگی، نیاز به درک ارزش وجود خویشتن، جلب احترام و پذیرش و توفیق پیروزی را مرتفع می‌سازد.

به گفته صفاریان وحید ورزش این امکان را برای جوانان به وجود می‌آورد که برای حل معضلات و مشکلات زندگی اجتماعی و فردی یا رهایی از تنش‌ها و فشارهای ناشی از نیازهای جسمی و روانی خویش به راه‌ها و روش‌های انحرافی متوسل نشوند.

وی با بیان این موضوع که نوجوانان بهتر است به صورت روزانه حداقل 60 دقیقه حرکات ورزشی ملایم یا شدید انجام دهند، گفت: ورزش به افراد امکان کاهش و تثبیت وزن را داده و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن نظیر دیابت نوع 2 و فشارخون را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا