گوناگون

تاثیر داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی در جلوگیری از بازگشت سرطان

سلامت نیوز: پزشکان بر این باورند مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAID) در زنان چاق مبتلا به بیماری سرطان سینه، روند درمان را در آنان امکان‌پذیرتر می‌سازد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، به گفته محققان، آسپرین و داروهای دیگری که بروز التهاب را کاهش می‌دهند می‌توانند در درمان برخی انواع سرطان سینه در زنان مبتلا به اضافه وزن موثر باشد.

«لیندا دی‌ گرافنرید» از دانشگاه تگزاس و محقق ارشد این مطالعه گفت: مواردی از سرطان سینه که از اختلالات هورمونی ناشی می‌شوند کمتر احتمال دارد در زنان چاق مصرف‌کننده داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی مجدد ظاهر شود.

محققان این مطالعه همچنین هشدار دادند یافته‌های آنان تاثیر داروهای NSAID را در جلوگیری قطعی از بروز سرطان تایید نمی‌کند. همچنین در این مرحله نمی‌توان زنان را به مصرف این داروها توصیه کرد.

«لیندا دی‌ گرافنرید» و همکاران دیگرش در ژورنال تحقیقات سرطان اینطور بیان کردند: براساس بررسی‌های پیشین پیامد سرطان سینه در زنان چاق نسبت به زنانی با وزن مناسب وخیم‌تر است.

در این بررسی جدید اطلاعات مرتبط با 440 زن مبتلا به سرطان سینه که براثر اختلال‌های هورمونی در سال‌های 1987 تا 2011 به این بیماری مبتلا شده بودند، مورد تحلیل قرار گرفت. همچنین بیشتر این افراد چاق بوده یا به اضافه وزن مبتلا بودند.

محققان آمریکایی مشاهده کردند در زنانی که از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مصرف کرده بودند احتمال بازگشت سرطان 6 درصد بوده است، در حالی که این رقم در زنانی که از این داروها استفاده نکرده بودند به 12 درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی شامل آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن می‌شود که بروز التهاب در بدن را پایین می‌آورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا