گوناگون

تاج: سند راهبردي قانون اساسي فوتبال ماست

مهدي تاج بعد از مراسم سند راهبردي فوتبال در جمع خبرنگاران در خصوص اين مراسم گفت: ما بايد نشان دهيم که فوتبال‌مان به کجا مي‌خواهد برود و بايد بدانيم که سند راهبردي فوتبال ما را به بهترين جا خواهد برد. در همين برنامه چهار ساله ما بايد ليگي حرفه‌اي و مقتدر داشته باشيم که بعد از چهار سال باشگاه‌هايمان ساختار حرفه‌اي با درآمد از خودشان داشته باشند نه باشگاه‌هاي دولتي و حقوق فوتبال بايد از خود فوتبال تامين شود.

به نقل از فارس، وي ادامه داد: البته بعضي از دوستان به مسائل فرهنگي در اين سند هم اشاره کردند اما من بايد بگويم که ليگ ما حرفه‌اي است و اعياد، جشن‌ها و مراسم وفات را در آن اعمال مي‌کنيم و ياد شهدا را گرامي مي‌داريم و همين کارهاي فرهنگي به ليگ ما جنبه فرهنگي داده اما حرف درستي است که بايد در اين سند ثبت شود البته من مي‌گويم که سازمان ليگ از سند راهبردي هم جلوتر است. بايد بگويم که سند راهبردي قانون اساسي فوتبال ماست.

تاج در مورد ليست تيم ملي فوتبال و بازيکنان خط خورده در آستانه جام جهاني اظهار داشت: من خودم اعتقاد دارم که در حال حاضر مجال انتقاد نيست. سازمان ليگ پيش از اين حرفش را مقتدر زده اما فعلا بايد از افکار و تصميمات کي‌روش دفاع کرد و ما هم به آن احترام مي‌گذاريم. من به تيم ملي اميدوارم همانطور که در مرحله مقدماتي وقتي کسي به تيم‌ملي اميد نداشت من اميدوار بودم و هنوز هم هستم و فکر مي‌کنم که در جام جهاني خوش خواهيم درخشيد چراکه مردم ما انتظار دارند 3 بازي خوب در جام جهاني از تيم ‌ملي ببينند.

رئيس سازمان ليگ فوتبال کشورمان در مورد شفاف‌سازي مبالغ قرارداد باشگاه‌ها با بازيکنان هم خاطرنشان کرد: قوانين AFC اين موضوع را مشخص کرده و قراردادها بايد حداقل قابليت افشا داشته باشند. در فوتبال دنيا چيزي محرمانه نيست و فقط تمرين پيش از مسابقه محرمانه است البته به نظر من افشاگري لغت مناسبي نيست و خود باشگاه‌ها بايد قراردادها را اعلام کنند.

وي ادامه داد: باشگاه‌ها هم بايد اعلام کنند که بودجه‌شان چقدر است و از کجا تامين مي‌شود. سال گذشته اگر ما در سازمان ليگ به چند باشگاه کمک مالي نمي‌کرديم 4، 5 تيم در هفته‌هاي آخر حاضر نمي‌شدند البته امسال خوشبختانه 80 درصد باشگاه‌ها بودجه‌شان زير 15 ميليارد تومان است و فقط سه باشگاه بالاتر از اين مبلغ بوده که ما با آنها توصيه کرديم اين مبلغ را کاهش دهد.

تاج افزود: با دو باشگاه استقلال و پرسپوليس هم جلسه داشتيم و خوشحالم که آنها از اين موضوع استقبال کردند و به آن عمل مي‌کنند. سپاهان هم به همين‌گونه است چراکه سال گذشته اين سه تيم مرکز هزينه‌ها بودند.

وي درباره اينکه گفته مي‌شود مبالغ قرارداد بازيکنان پرسپوليس با سازمان ليگ متفاوت است، اظهار داشت: در ميان قرارداد بعضي از بازيکنان پرسپوليس اين اختلاف با سازمان ليگ وجود داشت که در مورد استقلال هم همينگونه بود اما آنها کمتر از پرسپوليسي‌ها بودند و الان رحيمي کار مي‌کند و زحمت مي‌کشد تا اين مسائل برطرف شود و ما اعلام کرديم که ديگر قرارداد چندگانه نداريم چراکه سازمان بازرسي کل کشور به صورت ويژه به اين موضوع رسيدگي مي‌کند و همين حالا در پنج باشگاه مستقر است و به مسائل مالي آن ورود کرده است.

تاج در مورد اينکه آيا به برزيل مي‌رود يا نه گفت: چون سفرهاي طولاني بيش از چهار ساعت نمي‌توانم انجام بدهم، قادر نيستم به برزيل بروم و از تلويزيون بازي‌ها را خواهم ديد اما از سازمان ليگ افرادي به برزيل خواهند رفت.

رئيس سازمان ليگ در پايان گفت: اگر امسال باشگاه‌ها گرفتار مشکلات مالي و شکايت شوند در ابتدا توسط کميته انضباطي به آنها اعلام خواهد شد و سپس کسر امتياز مدنظر خواهد بود و اگر هم اين موضوع برطرف نشد آن تيم از ليگ خارج مي‌شود و همه اين مسائل بر عهده کميته انضباطي است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا