گوناگون

تامین آب‌شرب ابهر و خرم‌دره؛ چشم‌انتظار توجه ویژه وزیر نیرو

فرماندار شهرستان ابهر گفت:‌ عصر امروز وزیر نیرو با حضور در سد کینه‌ورس از نزدیک در جریان روند نهایی اتمام این پروژه قرار می‌گیرد.

“ولی‌الله ایمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه زنجان، اظهار کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته وزیر نیرو عصر امروز با حضور در سد کینه‌ورس از نزدیک با روند نهایی این طرح آشنا شده و برای اتمام کامل این طرح درخواست اعتبار مطرح می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد:‌ در صورت موافقت اختصاص اعتبار، آب‌شرب دو شهر ابهر و خرم‌دره به میزان 5.5 ملیون مترمکعب به صورت سالانه تامین خواهد شد که در حال حاضر آب مورد نیاز این دو شهر توسط چاه‌های عمیق تامین می‌شود.

وی افزود: عملیات احداث رسمی این سد در سال 81 آغاز شد و در حال حاضر نیز 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در سال 90 نیز مورد آب‌گیری قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان ابهر تصریح کرد: استفاده از آب این سد در چهار حوزه تامین آب‌شرب دو شهر ابهر وخرم‌دره، تامین آب کشاورزی بیش از 1580 هکتار از اراضی کشاورزی، یک میلیون متر مکعب برای بخش صنعت و همچنین بیش از یک میلیون مترمعکب نیز مورد مصارف زیست‌محیطی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا