گوناگون

شهرستان طارم میزبان مسئولان کشوری

معاون فرماندار شهرستان طارم از حضور “سیدابوالفضل رضوی” معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس‌جمهور در این شهرستان خبر داد.

“توحید سلیمی” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه زنجان، با بیان این مطلب، افزود: این شهر دارای 47616 نفر سکنه و نیز 95 روستای دارای سکنه است که از این میزان 8478 نفر جمعیت شهری و 38138 نفر جمعیت ساکن در نقاط روستایی هستند.

وی افزود: همچنین طارم شامل دو بخش مرکزی و چورزق است. طارم دارای بیش از 65نوع محصول باغی و زراعی بوده و از جمله محصولات باغی آن زیتون است که 45 درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده است. دیگر محصولات باغی آن شامل انار، گیلاس و انجیر است.

این مسئول در رابطه با محصولات صیفی این شهرستان نیز اظهار کرد: برنج، سیر، گوجه‌فرنگی و توت‌فرنگی، از جمله محصولات صیفی این شهرستان است.

به گزارش ایسنا، رودخانه قزل‌اوزن بزرگ‌ترین رودخانه این شهر است و همچنین دارای 22 رودخانه فرعی و سرشاخه اصلی است. زمین زیر کشت این شهرستان 15135 هکتار است که شامل 14785 هکتار زیر کشت آبی و 350 هکتار کشت دیمی است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان طارم دارای یک شهرک صنعتی به مساحت 65 هکتار است و از بزرگ‌ترین پروژه‌های در حال اجرای آن می‌توان به سد امام رضا(ع) اشاره کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا