گوناگون

رئیس جهاددانشگاهی زنجان خواستار شد: اهتمام دولت به تغییر نقشه علمی استان

رئیس جهاددانشگاهی زنجان در سفر رئیس‌جمهور و اعضاء هیئت دولت به این استان، خواستار توجه ویژه دولت به تغییر نقشه‌ علمی استان زنجان شد.

مهدی عباسی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه زنجان، با تاکید بر ضرورت اهتمام به تغییر نقشه علمی استان گفت: مراکز آموزش‌عالی استان عمدتا مسئولیت تربیت نیروی‌انسانی برای رشته‌ها و تخصص‌هایی را برعهده گرفته‌اند که استان زنجان فاقد پتانسیل‌های لازم برای جذب آنها است.

وی خاطرنشان کرد: از این منظر اعتقاد دارم نقشه علمی استان باید با جدیت مورد بازنگری قرار گرفته و بومی‌گزینی و استقرار رشته‌های تحصیلی مورد‌ نیاز استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

عباسی تاکید کرد: متاسفانه آمارها نشان می‌دهند که درصد بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان زنجان، بالاتر از نرخ بیکاری عمومی است و در واقع دانشگاه‌ها به‌جای اینکه تسهیل‌کننده اشتغال دانش‌آموختگان باشند، مانعی در مسیر اشتغال این قشر شده‌اند.

این فعال دانشگاهی ادامه داد: کنکاش در رشته‌های تحصیلی موجود نشان می‌دهد که بهتر است وزارت علوم اهتمام بیشتری به رشته‌های مهارتی و مورد نیاز هر استان داشته باشد. وبهتر است گزینش برای رشته‌های تحصیلی جدید از بین نیروهای بومی در اولویت قرار گیرد.

عباسی در ادامه با تاکید بر اینکه مبحث ساماندهی صنایع تبدیلی استان چندین سال مسکوت مانده است، تصریح کرد: ورود به حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی به‌صورت حرفه‌ای و هم‌چنین صنایع بالادستی و پایین‌دستی سرب و روی از جمله مباحثی هستند که بسیاری از مشکلات و چالش‌های اقتصادی استان به‌ویژه در حوزه اشتغال را مرتفع خواهد کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان در ادامه سخنانش زنجان را یکی از مناطق ویژه‌ی کشور از منظر مذهبی و فرهنگی برشمرد و گفت: خوشبختانه وجود پربرکت حسینیه و زینبیه اعظم، زنجان را به یکی از قطب‌های فرهنگی کشور مبدل ساخته و با جذب نگاه ویژه جهانیان به‌ویژه مسلمانان به این منطقه، موجبات ارتقاء وضعیت فرهنگی استان فراهم شده است که این امر به‌ نوبه خود فرصت‌های بی‌بدیلی را در اختیار استان قرار داده و با استفاده صحیح از همه این منابع و استعدادها می‌توان توسعه پایدار استان امیدوار بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا