گوناگون

تامین آب آشامیدنی اولویت اصلی توسعه چابهار

فرماندار چابهار با بیان این مطلب که تامین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم چابهار اولویت اصلی طرح‌های توسعه در این شهرستان است افزود: توسعه چابهار براساس سند چشم‌انداز تدوین شده در افقی بلندمدت دنبال می‌شود، اما در حال حاضر اولویت اصلی تامین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم چابهار و روستاهای آن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان‌وبلوچستان، احمد موهبتی با اشاره به اینکه برای تامین آب آشامیدنی منابع آبی در نظر گرفته شده و طرح‌های لازم نیز تهیه شده است، اظهار کرد: قطعا برای اجرای این طرح‌ها اعتباراتی نیاز است که طی جلسه‌ای با معاون وزیر نیرو، طرح‌های موجود مطرح و از وی درخواست شد تا از محل صندوق توسعه ملی و وزارت نیرو اعتباراتی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به نواقص موجود در شبکه توزیع آب، افزود: درصورت تامین اعتبارات، اولین گام تجهیز و بازسازی شبکه توزیع آب است و در مرحله بعد احداث آب شیرین‌کن چابهار پیگیری خواهد شد.

مقام عالی شهرستان اظهار کرد: تلاش می‌شود اتصال آب سدهای پیشین، زیردان و…. به شبکه آبرسانی نیز در ادامه این طرح‌ها اتفاق بیفتد و در آخرین گام نیز درنظر است با جذب اعتبارات لازم درروند تکمیل سدهای ناتمام منطقه تسریع شود تا با اجرای طرح‌های فوق و تحقق آن تا حدود زیادی مشکل کم آبی چابهار و روستاهای اطراف برطرف شود.

موهبتی با اشاره به دیگر شاخصه‌های توسعه چابهار افزود: پس از تامین آب آشامیدنی که مهم ترین شاخصه توسعه منطقه است، مشکلات آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، اقتصادی، گردشگری و…. نیز همگام با یکدیگر در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا