گوناگون

توسعه صادرات از شاخص‌های مؤثر در تحقق اقتصاد مقاومتی

استاندار مرکزی به همراه نماینده مردم ساوه و زرندیه، فرماندار شهرستان و جمعی از مدیران استانی در سفر به ساوه از سه واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی بازدید از شرکت مزمز تولیدکننده انواع چیپس و آجیل، کارخانه پروفیل و نورد برج‌سازان ساوه و سیناکاشی تولیدکننده انواع کاشی و سرامیک از برنامه‌های استاندار مرکزی در ادامه سفر به ساوه بود.

محمدحسین مقیمی در جریان بازدید از این مجموعه‌های تولیدی و صنعتی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: شهرستان ساوه به لحاظ تولید محصولات مرغوب جایگاه ویژه‌ای در استان و داخل و خارج از کشور دارد.

وی با اشاره به تأمین نیاز برخی محصولات گوناگون کشور در شهر صنعتی ساوه اظهار کرد: تقویت تولید در این شهرستان با توجه به برخورداری از منطقه ویژه اقتصادی در آن، زمینه‌ی توسعه صادرات را دو چندان می‌کند.

وی تصریح کرد: در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بر صادرات تأکید بسیار شده و توسعه صادرات می‌تواند از شاخص‌های تأثیرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

وی با اشاره به اقبال سرمایه‌گذاران جهت توسعه صنعتی ساوه اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این شهرستان به سمتی پیش می‌رود که از صنعت پویا و رونق اقتصادی مطلوبی برخوردار شود.

مقیمی با اشاره به برخی موانع توسعه‌ای شهرستان ساوه خاطرنشان کرد: در پنجمین کارگروه اقتصادی استان که در شهرستان ساوه برگزار شد و در جریان بازدید از برخی واحدهای تولیدی و صنعتی، این موانع بررسی و تصمیمات لازم برای برطرف شدن آنان اتخاذ شد.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم ساوه و زرندیه نیز گفت: شهرستان ساوه سهم عمده‌ای در تحول اقتصادی استان را به خود اختصاص داده است.

شهلا میرگلوبیات افزود: احداث دومین شهر صنعتی در شهرستان ساوه و حمایت از صنایع فعال در این شهرستان موجب شکوفایی و رونق اقتصادی منطقه می‌شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات و موانع توسعه‌ای واحدهای تولیدی و صنعتی در ساوه گفت: نبود سرمایه در گردش و نقدینگی، تسهیلات بانکی و مشکلات گمرکی از عمده موانع توسعه برخی واحدهای صنعتی این شهرستان است.

میرگلوبیات مشکل مالیات و دارایی و ارائه خدمات بیمه تأمین اجتماعی را از دیگر مشکلات برخی واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان ذکر کرد و افزود: برطرف کردن مشکلات و موانع به رشد کمی و کیفی محصولات تولیدی و تقویت واحدهای صنعتی کمک می‌کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا