گوناگون

میزبانی همایش تجارت الکترونیک نویدبخش افق‌های جدید اقتصادی است

فرماندار بندرعباس با اشاره به برگزاری همایش تجارت الکترونیک در هفته‌ی پایانی مرداد در بندرعباس افزود: این همایش می‌تواند نویدبخش افق‌های جدید در فعالیت‌های اقتصادی هرمزگان باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خلیج‌فارس، «احمد مرادی» ظهر دیروز(شنبه 26 مردادماه) در جمع خبرنگاران افزود: همه‌ی دولت‌ها ضمن مهیا کردن زیرساخت‌ها، فرصت‌های اقتصادی و تأمین امنیت تجارت، زیرساخت‌های مخابراتی و الکترونیکی برای تجارت الکترونیک را نیز فراهم می‌کنند که ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

نماینده‌ی عالی دولت در شهرستان بندرعباس ادامه داد: در سال 2010 میلادی حجم مبادلات تجارت الکترونیک جهان بیش از 1500 میلیارد دلار بوده و پس از آن نیز روند رو به رشد خود را حفظ کرده که ایران نیز باید به‌دنبال افزایش سهم خود از این بازار باشد.

وی با اشاره به مزیت‌های تجارت الکترونیک خاطرنشان کرد: پرداخت آسان، عدم نیاز به سفرهای درون و برون‌شهری و امکان مقایسه‌ی کیفیت و خدمات پس از فروش گسترده از جذابیت‌های اصلی این تجارت در جهان هستند.

فرماندار بندرعباس یادآور شد: هرمزگان بعنوان بزرگ‌ترین دروازه‌ی واردات و صادرات کالا و استان هم‌جوار با بازارهای مصرفی کشورهای حاشیه‌ی جنوبی خلیج‌فارس و پیشینه‌ی قوی کسب و کار و تجارت باید جایگاه خود را در تجارت الکترونیک نیز تثبیت کند.

مرادی با بیان اینکه در ماده‌ی 33 قانون برنامه چهارم توسعه به ارتقای فضای کسب و کار الکترونیک نگاه ویژه‌ای شده است، تصریح کرد: در صورت گسترش تجارت الکترونیک، در محیط پیرامونی کشور می‌توان امنیت پایدار اقتصادی در توسعه‌ی روابط با کشورهای همسایه و صاحبان تجارت که عمدتاً در مسائل سیاسی کشورشان نیز تأثیر گذارند برقرار کرد.

به گزارش ایسنا، همایش تجارت الکترونیک، بازاریابی و گردشگری 29 مرداد با همکاری استانداری هرمزگان و شرکت آذرک هولدینگ در بندرعباس برگزار می‌شود.

«رضا مدرس» دبیر شورای ایرانیان خارج از کشور استانداری هرمزگان پیش از این کسپر زیمنسکیˈ مدیر ارشد گوگل بین سال‌های 2006 تا 2013 ، «خوزه ال تروچادو» مدیرکل مارکتینگ وب سایت expedia بزرگترین سایت گردشگری دنیا، «الن اورو» رئیس انجمن تجاری بازاریابی تعاملی IAB اروپا و مشاور دولت‌های اروپایی در اقتصاد، «بس ون دن بلد» مشاور و استراتژیست آنلاین مارکتینگ و سنو هواپیمایی KLM ، «کریستین هاجسون» مشاور وب مارکتینگ برندهای بزرگ دنیا هم‌چون مایکروسافت را از سخنرانان این همایش معرفی کرده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا