گوناگون

تاکید استاندار سمنان بر ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی

استاندار سمنان با اشاره به ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی منوط به توسعه سرمایه‌گذاری و افزایش خدمات بیمه‌ها در بخش کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سمنان، محمد وکیلی در دیدار با مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کشور بر ضرورت حمایت از صنعت و کشاورزی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: پایه و اساس اقتصاد مقاومتی در گرو تحقق اهداف صنعت و کشاورزی است.

وی افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری و افزایش خدمات بیمه‌ها در بخش کشاورزی ضروری است.

استاندار سمنان به شرایط بی سابقه کاهش بارندگی و خشکسالی سالجاری در استان سمنان در مقایسه با 35 سال گذشته اشاره و اظهار کرد: در این شرایط 67 هزار تن گندم امسال از کشاورزان این استان خریداری شده است.

وکیلی خاطرنشان کرد: به رغم کاهش 51 درصد بارندگی و افت شدید منابع آبی با مدیریت صحیح، وضعیت استان سمنان در تولید محصولات دیگر از جمله پسته، غلات و صیفی جات شرایط خوبی را دارد.

استاندار سمنان خواستار حمایت های بیشتر صندوق توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی از بهره‌برداران این بخش شد و افزود: تامین نهاده‌ها و علوفه مورد نیاز بخش کشاورزی به خصوص عشایر و حمایت از صندوق‌های استان سمنان باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین رضوی اردکانی مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی کشور نیز در این نشست، سمنان را از استان‌های پیشگام در تاسیس و توسعه این صندوق‌ها برشمرد و گفت: سمنان در تامین سرمایه رتبه پنجم کشور را دارد.

رضوی اردکانی گفت: در کشور 84 صندوق تاکنون تاسیس شده و در سه استان سمنان، تهران و خراسان جنوبی نیز شبکه شهرستانی آنها تکمیل شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا