گوناگون

تاکید استاندار کردستان بر اجتماعی کردن بحث مبارزه با مواد مخدر

81185446 5733108

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمحمد زاهدی شامگاه یکشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سنندج افزود: مردمی کردن مبارزه با مخواد مخدر موجب می شود خانواده ها نسبت به سرنوشت فرزندان خود حساس تر شده و به صورت سازمان یافته وارد این عرصه شوند.

به گفته وی رسانه ها در ورود خانواده ها به بحث مقابله با مواد مخدر و پیشگیری از این بلای خانماسوز و حساس کردن جامعه نسبت به این مساله، نقش موثری دارند.

وی همچنین بر ورود بیش از پیش سازمان های مردم نهاد به این مقوله تاکید کرد و گفت: سازمان های مردم نهاد باید وارد مباحث مربوط به مواد مخدر شده و برنامه های دستگاه های دولتی نیز در این راستا به این سازمان ها داده شود.

استاندار کردستان در ادامه با بیان اینکه امروز جامعه به روش های موثری در بازگشت به سلامت معتادان و پیشگیری از اعتیاد دست یافته است اظهار کرد: امکانات و بسترهایی که هم اکنون در راستای درمان معتادان وجود دارد در گذشته نبود.

وی افزود: واگذاری مراقبت از معتادان بهبود یافته به خود آنان در قالب های مختلف بازدهی بیشتری دارد و زمینه سلامت این افراد و عدم بازگشت آنان به سوی این بلای خانماسوز را فراهم خواهد کرد.

زاهدی با اشاره به اینکه معضل اعتیاد بر زندگی فردی و اجتماعی افراد بسیار زیاد است و منجر به از هم پاشیدگی کانون گرم خانواده ها می شود اظهار کرد: فرد معتاد بدلیل نگاه شماتت بار جامعه به سوی خود در تلاش برای معتاد کردن دیگران است.

زاهدی افزود: با وجود افزایش آمار معتادین نگاه شماتت بار جامعه به سوی این افراد باید بیشتر نیز شود تا معتادن بهبود یافته با مشاهده این رفتارها هوس برگشت به سوی این معضل و آسیب را نکنند.ک/2

7348/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا