گوناگون

تاکید امام جمعه اردبیل بر اجتناب از انجام کارهای ناشایست در عزاداری‌ها

امام جمعه اردبیل گفت: عزاداران استان با دقت تمام از انجام کارهای ناشایست در عزاداری اجتناب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا) ، سید حسن عاملی در نماز جمعه این هفته اردبیل با اشاره به تجمع مردم اردبیل در روز تاسوعا وعاشورای حسینی گفت: این تجمع پیام مهمی را برای دنیا به همراه دارد چرا که در کنار نمایش قدرت و عشق به امام حسین (ع) اسباب تزلزل نظام استکباری را نیز فراهم می‌آورد.

وی با بیان اینکه همین اجتماعات معنوی است که ما را در همه ادوار از دست ظالمان حفظ کرده است، اضافه کرد: وهابیت به ‌شدت از این اجتماعات خشمگین هستند و می‌خواهند اجتماع بزرگ اربعین کم رونق باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به لزوم تامین مایحتاج جمعیت 20 میلیونی گفت: ریاست سازمان حج و زیارت هفته گذشته با حضور در اردبیل مجوز راه‌اندازی شش موکب خدماتی، سه موکب در عراق و سه موکب در مرز را صادر کرد.

عاملی از اهالی آذربایجان که مقدمات اجتماع عظیم آذری‌ها را در شهرهای بزرگ کشور آذربایجان فراهم می‌کنند تشکر کرد و گفت: اجتماع آذری‌ها نمایش اقتدار در برابر وهابی‌هاست و نشان خواهد داد که در آذربایجان جز برای فکر حسین جایی برای افکار دیگر نیست و صاحب اصلی آذربایجان، خود امام حسین (ع) است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان از اهالی اهل سنت عنبران به خاطر برگزاری مجالس عزاداری تشکر کرد و ادامه داد: اهل سنت از قدیم‌الایام با اقتدا به سیره نبوی بر مصائب حسین گریسته و عزا گرفته‌اند.

عاملی با اشاره به لزوم رعایت حجاب توسط بانوان، افزود: از عزاداران استان نیز می‌خواهم با دقت تمام از انجام کارهای ناشایست در عزاداری اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه اینکه امام حسین (ع) در برابر رهبران ناصالح و طاغوتیان زمان قیام کرد و ما نیز باید از این راه تبعیت کنیم، افزود: برازنده نیست به کربلا فقط به چشم یک زیارتگاه نگاه کنیم و یا بخواهیم تنها واقعه کربلا را در مجالس عزاداری و گریه به امام حسین (ع) محدود کنیم بلکه عاشورا همچون غدیر، بعثت نقشه راه نجات امت اسلامی است که همه باید با تبعیت از این افکار و هویت اصیل حقیقت دین اسلام را در اعمال، رفتار و حرکت عزت‌مندانه خود به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا