Mihanpostرپرتاژ

بازرسی و تاییدیه چاه ارت چیست و چه شرکتی انجام می دهد؟

شرکت فنی مهندسی ایمن آفرین صنعت سازان در راستای ارتقا سطح ایمنی صنایع و با توجه به آیین نامه ها و دستورالعمل های حفاظت فنی و نظارت بر حسن اجرای این مقررات به دنبال تقلیل حوادث تلخ شغلی و کاهش اثرات زیان بار اقتصادی و اجتماعی این گروه از حوادث می باشند.

قبل از توضیح در خصوص بازرسی و تاییدیه چاه ارت بد نیست بدانید که وظیفه این چاه متصل کردن هرگونه جریان الکتریکی به زمین است و معمولا این عملکرد بیشتر برای جلوگیری از برق‌گرفتگی افراد صورت می‌گیرد. زمانی که تمام دستگاه‌های برقی صنعتی و خانگی و مخابراتی و … را با سیم اتصال به چاه ارت متصل کنید میتوان گفت که یک سیستم ارتینگ را ایجاد کرده‌اید. هدف از ایجاد این سیستم جلوگیری از نشتی جریان الکتریکی است. دقت کنید که وصل کردن این چاه باید با حساسیت بالایی انجام شود لذا زمانی که به درستی چاه متصل ننمایید میتوان به امری کشنده و خطرناک تبدیل شود.

تاییدیه چاه ارت

بنابراین بازرسی چاه ارت برای دریافت تاییدیه چاه ارت مطابق با ماده ۲۲ آیین نامه حفاظتی تاسیسات الکتریکی کارگاه ها که برای کلیه صنایع و نیز ساختمان های مسکونی و تجاری الزامی می باشد.

مزایای چاه ارت و تاییدیه چاه ارت

جلوگیری از خراب شدن وسایل الکتریکی

زمانی که در اثر صاعقه اضافه بار یا نشتی جریان به وجود می‌آید این چاه از تمام تجهیزات و وسایل محافظت میکند. به عبارت ساده‌تر زمانی که صاعقه به یک ساختمان اصابت می‌کند افزایش جریان الکتریکی را به دنبال خواهد داشت و در نهایت افزایش ولتاژ دستگاه‌های برقی را هم موجب میشود.

برای خنثی کردن ولتاژ اضافی یک میله فلزی را روی پشت بام قرار می‌دهند و در هنگام صاعقه جریان اضافی به وسیله سیم ارت به زمین و چاه ارت منتقل میشود. اگر تمایل دارید که از تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی خود و حتی جان خود و افراد محافظت کنید توصیه می‌کنیم که حتما از سیستم ارتینگ استفاده کنید.

تاییدیه چاه ارت

 محافظت از جان افراد در برابر برق‌گرفتگی

همانگونه که قبل‌تر اشاره کردیم زمانی که دستگاه الکتریکی به این چاه متصل باشد و یک شخص به صورت اتفاقی با بدنه دستگاهی که بر اثر نشتی جریان الکتریکی، برق‌دار شده است، این جریان برق به وسیله چاه ارت مسیر خود را پیدا میکند و به محل تولید بر میگردد که در این حالت فرد دچار برق‌گرفتگی نمی‌شود.

معمولا جریان الکتریکی مسیری که مقاومت پایینی داشته باشد را انتخاب میکند و ترجیح میدهد به جای بدن یک شخص که مقاومت آن 2500 الی 5000 اهم است، عبور نکند و مسیر خود را عوض کند در این صورت از چاه ارت که دارای مقاومتی کمتر از 2 اهم است، عبور خواهد کرد.

 حذف کردن ولتاژهای اضافی و جلوگیری از افزایش ناگهانی

 منحرف کردن امواج مزاحم RF از سیستم‌ها و گیرنده‌های رادیویی و مخابراتی

 حذف نویز و عملکرد بهتر تجهیزات

در این میان لذا شرکت فنی مهندسی ایمن آفرین صنعت سازان در راستای ارتقا سطح ایمنی صنایع و با توجه به آیین نامه ها و دستورالعمل های حفاظت فنی و نظارت بر حسن اجرای این مقررات به دنبال تقلیل حوادث تلخ شغلی و کاهش اثرات زیان بار اقتصادی و اجتماعی این گروه از حوادث می باشند.

از این رو همگام با علم و دانش روز دنیا و بهره مندی از کادری مجرب و دارای صلاحیت در زمینه های (تست چاه ارت و بازرسی ارتینگ در صنایع مختلف به همراه صدور تاییدیه چاه ارت) ، مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی آماده ارائه خدمات بازرسی فنی و تست چاه ارت، سیستم ارت و صدور تاییدیه چاه ارت جهت ارائه به کلیه شرکت ها ، کارخانجات و مراکز صنعتی و ساختمانی می باشد.

منبع
شرکت ایمن آفرین صنعت سازان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا