گوناگون

تا پایان سال جاری 80 میلیون متر مکعب گاز وارد مدار مصرف می شود

81158990 5686201

به گزارش ایرنا، مجتبی شیخ بهایی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر عامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: دو فاز جدید تولید گاز با ظرفیت 24 میلیون مترمکعب اسفند ماه سال گذشته وارد مدار شد.

وی با بیان این که، 67 درصد انرژی کشور از طریق گاز طبیعی تامین می شود، ادامه داد: روزانه 600 میلیون مترمکعب گاز در کشور مصرف می شود.

شیخ بهایی گفت: امسال کمیته انرژی و صرفه جویی کاهش مصرف با هدف صرفه جویی در مصرف گاز و جلوگیری از قطع گاز در شرکت های گاز تمامی استان ها تشکیل می شود.

وی تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود، سال 91 معادل چهار میلیون و 800 هزار بشکه نفت انواع انرژی در ایران استفاده شد که طی این بازه زمانی در کشور ترکیه که از تمامی شاخص ها شبیه ایران است، تنها معادل یک میلیون و 800 هزار بشکه نفت انرژی مصرف شد.

شیخ با بیان این که، در این بررسی ها مشخص شد که در یک سال 110 میلیارد دلار انواع انرژی در ایران مازاد مصرف و هدر رفته است گفت: بر اساس برنامه، امسال تمامی روستاهای سخت گذر فاقد گاز طبیعی به جای خط لوله از طریق LNG و یا CNG از نعمت گاز بهره مند می شوند.

شیخ بهایی افزود: 21 میلیون خانوار در بیش از 15 هزار روستا و بالای یک هزار شهر در کشور از خدمات شرکت گاز بهره مند هستند.

به گزارش ایرنا، در این آیین ناصر افشین به عنوان مدیر عامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری منصوب و از اقدامات اسماعیل هیبتیان مدیر عامل سابق تقدیر شد.

7361/547**1594

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا