گوناگون

تبریز شایسته توسعه بیشتر فرهنگی است/ نشان اختصاصی کتاب شهریار برگرفته از خط استاد است

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حداد عادل عصر چهارشنبه در آیین افتتاح موسسه فرهنگی و فروشگاه کتاب شهریار در تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: بیناد پژوهشی شهریار از اولین روز کاری خود به فکر افتتاح مرکز کتابفروشی و انتشارات در این مجموعه بوده که به دلیل مشکلاتی به تعویق افتاده که بالاخره با کمک اهالی فرهنگ و هنر این کتابفروشیٰ، امروز بطور رسمی افتتاح شد.

وی افزود: 14 سال پیش در تهران در کنار بنیاد دائرةالمعارف اسلامی که دانشنامه جهان اسلام را منتشر می کند، کتابفروشی مرجع تاسیس شد که امروز با بیش از 10 هزار عنوان کتاب های مرجع مشغول فعالیت است.

وی همچنین ادامه داد: هم اکنون با افتتاح موسسه فرهنگی و فروشگاه کتاب شهریار در تبریزٰ، کتاب مرجع تهران این موسسه را مورد حمایت و پشتیبانی خود قرار می دهد.

حداد عادل در ادامه با بیان اینکه امیدواریم با افتتاح این موسسه گام های مثبتی در راستای فرهنگ برداشته شود، افزود: امیدواریم با افتتاح این موسسه قدم های بهتری در راستای ترویج زبان و ادبیات برداشته شود و اهالی فرهنگ و علاقمندان به زبان و ادبیات، بهترین و روزآمدترین کتاب های مرجع را از این مکان تهیه کنند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در ادامه با اشاره به نشان اختصاصی این موسسه نیز اظهار داشت: نشان اختصاصی موسسه فرهنگی و فروشگاه شهریار تبریز برگرفته از خط خود استاد شهریار است.

سامانه اطلاع‌رسانی و نظام فروشگاهی کتاب شهریار برگرفته از کتاب مرجع تهران است که با توجه به نیازهای این فروشگاه در تبریز روزآمد شده و به شکل بهینه در اختیار مخاطبان کتابخوان تبریزی قرار گرفته است.

این فروشگاه در مرکز شهر تبریز و در مجاورت بنیاد شهریار در خیابان ارتش جنوبی، تقاطع خیابان 17 شهریور و باغشمال واقع است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا