گوناگون

تجمع پزشکان زن متخصص در اعتراض به قانون خدمت در مناطق محروم

سلامت نیوز: پزشکان زن متخصص در اعتراض به مصوبه شورای آموزش تخصصی در مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند. گرچه مسئولان وزارت بهداشت مدعی هستند، این پزشکان قصد دارند زیر تعهدات خود بزنند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ایران، شورای آموزش تخصصی در نشست پنجاه و هشتم خود، مصوبه‌ای را تصویب کرد که به موجب آن استفاده‌کنندگان از سهمیه زنان، متعهد شدند به میزان سه برابر مدت تحصیل در مناطق محروم خدمت کنند. براساس این مصوبه، شرکت‌کنندگان دستیار پزشکی که حد نصاب نمره قبولی در رشته دستیاری را دریافت نکرده بودند قبل از تحصیل طی یک تعهد محضری، متعهد شدند در رشته دستیاری در صورتی ادامه تحصیل دهند که بعد از اتمام تحصیلات خود 12 سال در منطقه محروم خدمت کنند. این در حالی است که این پزشکان زن که اغلب جراح هستند مدعی‌اند چنین تعهدی به اجبار و طی مصوبه ای غیر قانونی از آن‌ها گرفته شده است.
این گزارش حاکی است: «پزشکان معترض، حضور در مناطق محروم را عامل ایجاد مشکل در زندگی شخصی و خانوادگی خود برشمرده و خواستار رسیدگی هر چه زودتر وزارت بهداشت و شخص وزیر به این موضوع هستند.
مسئولان وزارت بهداشت عنوان می‌کنند این پزشکان با دادن چنین تعهدی توانسته‌اند در رشته دستیاری پزشکی شرکت کنند. این مسئولان معتقدند پزشکان معترض در زمان تحصیل به فکر انتقاد به این قانون نبودند اما امروز به این نتیجه رسیده‌اند که با یک تجمع همه این تعهدات را زیر پا بگذارند. ازسویی دکتر علی اکبر زارع‌نژاد مشاور وزیر بهداشت نیز در گفت وگو با ایران گفت: «ما باید مردم مناطق محروم را دریابیم. گرچه این تصمیم در دولت قبل گرفته شد، اما تصمیمی بود که منافع مردم مناطق محروم را در بر داشت، از طرفی کمبود نیروی متخصص در مناطق محروم همیشه معضلی برای وزارت بهداشت بوده است. بنابراین با رد این مصوبه و تعهد از سوی پزشکان چه کسی باید به داد مردم این مناطق برسد.»
مشاور وزیربهداشت ادامه داد: «در حال حاضر کمبود 2 هزار نیروی پزشک در مناطق محروم، باید جبران شود. لذا با این اوصاف اگر این تعدادی که مستقر هستند نیز از ادامه کار در این مناطق دست بکشند چه اتفاقی خواهد افتاد. »

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا