گوناگون

تجهیزات و مواد اولیه دامپزشکی سیستان و بلوچستان تامین می شود

81140163 5653734

به گزارش روز یکشنبه اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان، دکتر بشری پس از بررسی وضعیت، قابلیت ها و توانمندیهای آزمایشگاههای دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی سیستان و بلوچستان و خطرات احتمالی بهداشتی در منطقه تامین تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز اداره کل دامپزشکی این استان ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد با توسعه و تقویت آزمایشگاهها در راستای تشخیص به موقع و دقیق عوامل بیماریزا شاهد رشد و آبادانی استان، منطقه و کشور باشیم.

وی همچنین از جایگاههای نگهداری دام و مزارع پرورش میگوی سیستان و بلوچستان بازدید کرد.

دکتر هاشم زاده معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور نیز در بازدید از آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان و آزمایشگاه اداره دامپزشکی شهرستان چابهار بر تجهیز و تقویت این مراکز تاکید کرد.

وی که در صدر هیاتی به سیستان و بلوچستان سفر کرده بود پس از بازدید از آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی استان گفت: موقعیت خاص این استان در منطقه و همجواری آن با دوکشور افغانستان و پاکستان، استان را به عنوان دروازه سلامت کشور مطرح کرده و لذا اقدامات و امکانات تشخیصی اداره کل دامپزشکی استان باید تقویت و به روز و دقیق باشد تا در اسرع وقت و مواقع لزوم شناسایی عوامل بیماریزا امکان پذیر شده و اقدامات بهداشتی قرنطینه ای به منظور حفظ سلامت جامعه و صنعت دامداری کشور و منطقه به اجرا در آید.

بر اساس این گزارش، بازدید از کشتارگاه صنعتی و قرنطینه کنارک، بررسی روند ورود دام و بازدیدهای میدانی کارشناسان دامپزشکی از محل های نگهداری دام و آزمایشگاه PCR اداره دامپزشکی چابهار از جمله برنامه های معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در استان بود. ک/1

7312 / 653

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا