گوناگون

تجهیزات پزشکی جایگزین علم پزشکی نشود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: پزشکان ما نباید نقش علم پزشکی را کمرنگ کنند و هر جایی نباید از تجهیزات پزشکی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، حیدرعلی داوری، در نشست نمایشگاه تجهیزات پزشکی اظهار کرد: ما توانسته‌ایم در کشور تجهیزات پزشکی خوبی را تولید کنیم. خیلی از تجهیزات با تکنولوژی بالا در خارج از کشور تولید می‌شود و ما هنوز به این تولیدات وابسته و مصرف گرا هستیم و در این راستا تولیدکنندگان ما باید به سمت تولید این تکنولوژی‌ها بروند و از آن استفاده کنند.

وی افزود: موضوع تولید تجهیزات با تکنولوژی بالا در کشور، باید جزء اهداف بلند مدت باشد و هماهنگی بین مسؤولان و مدیران کشوری در تعامل بین آن‌ها به طرف ملی و بومی سازی این نوع تجهیزات ببریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه نباید دستگاه‌های پزشکی جای علم پزشکی را بگیرد، گفت: پزشکان ما نباید نقش علم پزشکی را کمرنگ کنند و هر جایی نباید از تجهیزات پزشکی استفاده شود و هر موقع که به این تجهیزات نیاز است مورد استفاده قرار گیرد.

داوری با بیان اینکه تکنولوژی‌های جدید در دنیا مانند فضا، انرژی هسته ای و تجهیزات پزشکی به ابزار و دانش نیاز دارد، اضافه کرد: در حال حاضر با تکنولوژی روز دنیا فاصله داریم چرا که برخی از کشورها زودتر از ما شروع کرده و به نتایجی رسیده‌اند که این نتایج را در اختیار کشور تحریمی ایران نمی‌گذارند و ما مجبور هستیم خود به طور جدی پیگیر باشیم و این تجهیزات را بومی تولید کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا