گوناگون

استاندار اردبیل:برای بهبود اقتصاد باید فرهنگ جهادی را نهادینه کرد

استاندار اردبیل گفت: شناخت ذخایر عظیم فرهنگ اسلامی – ایرانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مجید خدابخش در نشست تخصصی هم اندیشی فرهنگی با اشاره به نام‌گذاری امسال به فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: برای بهبود اقتصاد باید فرهنگ جهادی را در جامعه نهادینه کرد و این کار با عزم ملی و مدیریت مدبرانه محقق می‌شود.

وی شناخت ذخایرعظیم فرهنگ اسلامی – ایرانی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر دانست و افزود: با احیای فرهنگ‌های اصیل ایرانی و گسترش فرهنگ دینی در همه ابعاد اجتماعی می‌توان هجمه‌های فرهنگی دشمنان را بی‌اثر کرد.

وی برضرورت شناسایی معضلات مهم فرهنگی دراستان تاکید کرد و افزود: تلاش برای ارتقای فرهنگ عمومی و ترویج معارف و فرهنگ اسلامی در بین مردم در راستای کاهش آمار طلاق و افزایش رغبت جوانان به ازدواج و هم‌چنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای، حوزه و دانشگاه جهت مقابله با تهاجم فرهنگی ضرورتی اجتناب ناپذیراست.

استاندار اردبیل از دستگاه‌های اجرایی مرتبط خواست پیشنهادات و نقطه نظرات خود را درخصوص ایجاد اتاق فکری فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد شور و نشاط در بین جوانان در راستای توسعه برنامه‌های فرهنگی استان ارایه کنند.

خدابخش با بیان این‌که آسیب‌های اجتماعی را با مدیریت جهادی و مشارکت همگانی می‌توان کاهش داد، افزود: باید علل و عوامل افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی توسط متخصصان امر بررسی و ریشه‌یابی سپس برای مقابله و کاهش این آسیب‌ها برنامه‌ریزی شود، چرا که کار فرهنگی برخلاف کار اقتصادی غیرملموس است.

وی تقویت هویت فرهنگی، تقویت نشاط اجتماعی، افزایش سلامت اجتماعی، پایبندی به قوانین و احترام به حقوق متقابل را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر دانست و ادامه داد: بهترین راه برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی توجه به دستورات دینی و سرمشق قراردادن آموزه‌های قرآنی است که خداوند سبحان در سوره‌ها و آیات متعددی راه‌های مقابله با آسیب‌ها را مشخص کرده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا