گوناگون

رهاسازی روباه و کفچه‌مار به طبیعت گلستان

یک قلاده روباه معمولی و یک حلقه کفچه مار مصدوم با تلاش کارشناسان اداره نظارت بر حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست گلستان، به زیستگاه‌های خود بازگشتند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد دباغیان مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: یک قلاده روباه معمولی ده روز پیش در تماس تلفنی یک همیار محیط زیست در علی آبادکتول به اداره محیط زیست این شهرستان تحویل داده شد.

وی افزود: این گونه پس از اعزام به اداره کل و انجام مراقبت‌های لازم و حصول اطمینان از سلامتی حیوان، در زیستگاه طبیعی در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع “صوفی کم” رهاسازی شد.

مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست گلستان گفت: همچنین یک حلقه کفچه مار که هفته گذشته توسط پرسنل آتش‌نشانی گرگان در مرکز شهر پیدا شده بود و به مدت یک هفته تحت نظر کارشناسان اداره حیات‌وحش قرار داشت نیز پس از بهبودی کامل در منطقه “شکار و تیراندازی ممنوع صوفی کم” رهاسازی شد.

وی با قدردانی از شهروندان دوستدار حیات‌وحش به خاطر همراهی با این اداره کل در حفاظت از محیط‌زیست استان، از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف در زمینه محیط‌زیست اعم از شکار، صید و تخریب غیرمجاز طبیعت یا هر حیوان مصدوم یا زخمی مراتب را با شماره تلفن 01732545463 به صورت شبانه‌روزی اطلاع دهند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا