گوناگون

یک سوم زنان در سنین 60 سالگی به پوکی استخوان مبتلا می‎‎شوند

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره شیوع بیماری پوکی استخوان، گفت: بررسی‎‎ها نشان می‏‏‌دهد یک سوم زنان در سنین 60 سالگی به پوکی استخوان مبتلا می‏‏‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، دکتر “مسعود رحمانیان” در سمینار منطقه‌‏‏ای پوکی استخوان که در محل سالن همایش باقرالعلوم دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار شد، تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد 200 میلیون نفر از زنان جهان دچار پوکی استخوان هستند، به عبارتی یک سوم زنان در سنین 60 تا 70 سالگی به پوکی استخوان مبتلا می‏‏‌شوند و 25 درصد زنان در سن 50 سالگی حداقل یک بار شکستگی را تجربه کرده‌‏‏اند.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم با اشاره به شیوع میزان این بیماری در سنین 50 سالگی، گفت: مدت بستری بیماران دارای شکستگی فمور( لگن) از مدت زمان بستری بیماران مبتلا به بیماری قلبی و عروقی بیشتر گزارش شده است و از طرفی این افراد بیشتر در معرض عفونت‏‏‌های بیمارستانی، آمبولی ریه و زخم بستر هستند.

رحمانیان با اشاره به میزان شیوع این بیماری در کشورمان، گفت: این بیماری در ایران به این صورت است که هرچه سن افراد افزایش پیدا می‌کند، شیوع بیشتری پیدا می‏‏‌کند.

وی افزود: میزان شیوع این بیماری با گذشت هر 10 سال، به صورت یک مرتبه سه برابر می‏‏‌شود و جالب‎‎تر این که شیوع این بیماری با سطح و سواد و میزان آگاهی افراد ارتباط مستقیم دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد ضمن اشاره به روش‌‏‏های پیشگیری از بروز پوکی استخوان، تاکید کرد: سابقه مصرف برخی داروها باعث بروز زودرس پوکی استخوان در فرد می‏‏‌شود.

به گزارش ایسنا، سمینار منطقه‌‏‏ای پوکی استخوان امروز با حضور کارشناسانی از اراک، سمنان، اصفهان، کاشان و شهرکرد و سرپرستان شبکه‏‏‌های بهداشتی و درمانی استان یزد برگزار شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا