گوناگون

تحریم های داخلی بیشتر از محدودیات های خارجی به کشور صدمه زده است/ دولت در روند مذاکرات صادق است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی عصر یکشنبه در جلسه شورای ادرای استان کرمانشاه اظهار داشت: امروز کشور با یک جنگ اقتصادی رو به روست که قواعد و اصول خود را دارد ولی می‌توان از تجارب، نتایج و دستاوردهای بزرگ جنگ تحمیلی بهره‌برداری کرد.

به گفته رضایی رویای تسخیر تهران توسط رژیم بعث پس از هشت سال استقامت در نزدیکی شهرهای کرمانشاه در عملیات مرصاد و در فتح خرمشهر مدفون شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ملت ایران در این جنگ توانایی و هویت خود به عنوان ملتی مستقل را ثابت کرد و نشان داد می‌تواند روی پای خود بایستد و به عنوان یک واحد سیاسی عرض اندام کند.

وی معتقد است، امروز نیز ملت در برابر امتحانی دوباره قرار گرفته و پیروزی در این امتحان یک شکوفایی اقتصادی سرنوشت‌ساز را در پی خواهد داشت.

رضایی افزود: با این پیروزی دستاوردهای امنیتی  را حفظ و یک گام به جلو حرکت خواهیم کرد و ثابت می‌کنیم که ملتی با هویت و دارای نقش منطقه‌ای و تعاملی سازنده با جهان هستیم.

این مسئول وضعیت امروز کشور را در سرنوشت و تاریخ ایران بسیار مهم و تعیین کننده دانست و بیان داشت: اقتصاد مقاومتی گذشته نظام را تثبیت و راه آینده را باز می‌کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز تحریم‌های داخلی به مراتب زیان‌بارتر از تحریم‌های خارجی بوده و قوانین دست و پاگیر، اختیارات محدود و تمرکز زیاد در پایتخت این مسائل را تشدید کرده است.

به گفته وی، ایران در گذشته همواره به‌صورت ایالتی اداره می‌شد که پس از انقلاب دولت پادگانی رضاخان در بوروکراسی کشور ادامه یافت.

رضایی با تاکید بر اینکه باید به سربازان اقتصادی کشور اعتماد کرد، خاطرنشان کرد: نباید از خطای آنان ترسید و باید بر کار آنان نظارت داشت.

رضایی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای دولت با صداقت کامل به پیش می‌رود، تصریح کرد: مذاکرات را قبول داریم چون با نظارت مقام معظم رهبری به پیش می‌رود.

این مسئول تاکید کرد: دوستان کشورهای اسلامی ما در منطقه نمی‌خواهند مذکرات هسته‌ای ایران به نتیجه برسد و ایران درختی همچون درختی است که باید از صخره بیرون بیاید.

رضایی خواستار همدلی و همفکری گروه‌های اصلاح‌طلب و اصول‌گرا برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شد و افزود: دولت به دنبال برداشتن تمام تحریم‌ها بوده و هرچه بیشتر در مذاکرات به جلو حرکت کند، موفق‌تر خواهیم شد.

وی از برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی در استان کرمانشاه با حضور چند استان داخلی و چند استان از عراق در سال‌جاری خبر داد و گفت: در این همایش ملزومات و راهکارهای اقتصاد مقاومتی تفصیل می‌شود.

به گفته وی، طی 17 سال گذشته در بعد سیاست‌گذاری در کشور گام‌های بلندی برداشته شده و مقام معظم رهبری عالی ترین سطح مدیریتی نظام بودند که با سیاست‌‌گذاری‌های مستمر کتابچه‌ای از سیاست‌های کلان نظام را به عنوان رهنمای تمدن‌سازی ملت ایران در آینده ترسیم کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا