گوناگون

تحصیل علم و دانش مورد سفارش تمام ادیان است/ کتابخوانی بهترین شاخص علمی و فکری جامعه

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه شهرستان آذرشهر در ابتدای این نشست با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی نقش بسیار مهمی در شکل گیری صحیح شخصیت انسان و باورهای وی دارد ادامه داد: مطالعه کتاب های مفید و موافق با اصول و شریعت اسلامی می تواند انسان را از ظلمات و تاریکی های دنیوی و اخروی نجات دهد.

حجت الاسلام محمد نورپور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تمامی دستورات دین مبین اسلام بر اساس مبنای عقلی است ابراز داشت:  در تمامی ادیان اسلامی بخصوص دین اسلام، به تحصیل علم و دانش سفارش زیادی شده است و همواره این مهم مورد تشویق و توصیه ائمه معصومین (علیهم السلام) نیز بوده است.

امام جمعه شهرستان آذرشهر، کتاب و کتابخوانی را یکی از مهم ترین وظایف و برنامه های روزانه یک انسان کامل دانست و ابراز داشت: مطالعه کتاب و داشتن علم و آگاهی، علاوه بر اینکه در شکل دهی به شخصیت انسان نقش بسیار مهمی دارد، مسیر رسیدن انسان به کمالات را نیز هموارتر می کند.

رزمایش الی بیت المقدس

نورپور تاکید کرد: ارزش و منزلت علم و دانش و کتاب و قلم برای این است که انسان را از جهالت و گمراهی و تاریکی های دین و دنیا نجات دهد و او را در مسیر خداشناسی و ترویج دین و احکام الهی قرار دهد.

امام جمعه شهرستان آذرشهر در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ارزش علم و دانش و کتاب و قلم آنقدر بالا است که خداوند در قرآن از قلم و آنچه که او می نویسد سوگند یاد کرده است، افزود: دین اسلام، عقلانیت، تعلیم و تربیت، تکامل و خداشناسی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، امام حسین (ع) را پرچمدار سرخ آیین نبوی و ولایت علوی دانست و تصریح کرد: امام حسین(ع) حرکت تاریخ ساز و الهی خودرا با آگاهی از امر به معروف و نهی از منکر واقعی شروع کرد که مهم ترین هدف آن حضرت از قیام علیه حکومت اموی، احیای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح جامعه بود.

 کتاب و کتابخوانی بهترین شاخص رشد فکری و علمی جامعه است

فرماندار شهرستان آذرشهر نیز در ادامه این جلسه، کتاب و کتابخوانی را بهترین شاخص رشد فکری و علمی جامعه عنوان کرد و گفت: رونق یافتن بازار کتاب و کتابخوانی در یک جامعه علاوه بر اینکه باعث شناسایی و شکوفایی استعدادها می شود، در ارتقای شاخص های علمی و فکری جامعه موثر است.

حیدر صادقی با تاکید بر لزوم افزایش برپایی نمایشگاه های کتاب و کتابخوانی ادامه داد:  توسعه فرهنگ مطالعه، نیازمند مشارکت عمومی است  و دستگاه های اجرایی بخصوص فرهنگی از تمام امکانات خود در این راستا استفاده کنند.

حیدر صادقی فرماندار آذرشهر

 شش هزار نفر در کتابخانه های عمومی آذرشهر عضو هستند

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آذرشهر از عضویت شش هزار نفری مردم شهرستان آذرشهر در کتابخانه های عمومی این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: طبق آخرین آمار، بیش از شش هزار نفر در کتابخانه هخای عمومی شهرستان آذرشهر عضو هستند و بیش از ۱۵۰ هزار جلد کتاب در مخازن کتاب این شهرستان نگه داری می شود.

محمدعلی قلیزاده در پایان با بیان اینکه میزان مطالعه و عضویت افراد در کتابخانه های عمومی این شهرستان روز به روز افزایش می یابد، افزود: مشکلات زیادی همچون کمبود منابع مالی باعث می شود در بسیاری موارد آن چنان که باید و شاید به نتیجه دلخواه و مطلوب دست نیابیم که امیدواریم مسئولان با توجه بیش از پیش به این حوزه، زمینه شکوفایی فرهنگ و افزایش کتابخوانی را باعث شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا