گوناگون

تحلیل واقعی پس از بحران از وظایف اصلی رسانه ها است

81181827 5726676

به گزارش ایرنا ˈبهروز کارخانه ایˈ روز پنجشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز همدان با بیان اینکه نقد سازنده توسط رسانه ها بسیار مهم است افزود: رسانه ها با ارزیابی عملکرد هلال احمر پس از وقوع بحران می توانند به فعالیت های این بخش بهبود بخشند.

وی اضافه کرد: هر خبرنگاری باید جایگاه خود را در سه مرحله قبل از وقوع بحران ، حین بحران و پس از بحران بداند و در مورد حساس ترین نقاط بحران در جامعه خبررسانی کند.

وی اظهار داشت: اخلاق و مدیریت رسانه حکم می کند که اطلاع رسانی در هنگام بحران ها به شکل دقیق انجام شود چراکه برخی مواقع اخبار موجب تخریب خواهد شد.

کارخانه ای با بیان اینکه رسانه ها باید همیشه همگام و همراه با جمعیت هلال احمر باشند گفت: جمعیت هلال احمر معنویت خود را حاصل معنویت جامعه می داند و برای کمک به مردم از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: رسانه ها باید همانند جمعیت هلال احمر در مواقع نیاز آزادانه عمل کنند و در هنگام بحران با جمعیت هلال احمر همراه باشند.

وی گفت: به دلیل اثرات روحی و روانی مردم پس از بحران، خبرنگاران باید واقعیت ها را با لطافت خاص منعکس کنند تا مردم به طور شفاف در جریان اخبار با کیفیت قرار گیرند.

وی افزود: در هنگام بحران خبرنگاران باید اخبار را از منبع اصلی و به صورت تخصصی دریافت کنند تا جامعه دچار بحران نشود.

کارخانه ای گفت: با برنامه ریزی های انجام شده جمعیت هلال احمر همدان قصد دارد همایشی با موضوع ˈخبر رسانی و رسانه در بحرانˈ برگزار کند.

وی بی طرفی را یکی از ویژگی های خبرنگاران دانست و گفت: اگر خبرنگاران با آموزش های لازم بی طرفانه اخبار را منعکس کنند ، مدیریت بحران نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

وی افزود: ایجاد حاشیه توسط خبرنگاران موجب نقص در خدمت رسانی مطلوب در جامعه می شود لذا خبرنگاران باید در این زمینه به صورت تخصصی آموزش های لازم را فرا گیرند.

کارخانه ای تعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با رسانه ها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برای تعامل بیشتر با رسانه ها اولین دوره بازدید از رسانه ها از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است.

وی گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به دلیل جایگاه و پایگاه آن از اهمیت زیادی برخوردار است و مرکز ثقل سایر خبرگزاریها محسوب می شود.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان همدان نیز با ارایه گزارشی از فعالیت های ایرنا در سطح کشور و خارج از کشور گفت: این خبرگزاری محدودیتی در انتشار اخبار ندارد و افراد متناسب با جایگاه خود می توانند از اخبار ایرنا استفاده کنند.

ˈمحسن بهاروندˈ افزود: در دولت جدید رویکرد خبرگزاری ایرنا از کمی گرایی به کیفی گرایی تغییر یافته است و براساس این سیاستها به دنبال تولید اخبار اثرگذار و کیفی هستیم.

وی با بیان اینکه ایرنا هیچ محدودیت زمانی در انعکاس اخبار ندارد گفت: این خبرگزاری آمادگی دارد برای تسهیل در فعالیت هلال احمر در هر ساعتی از شبانه روز اطلاع رسانی کاملی در این حوزه داشته باشد.

وی تعامل مدیران جمعیت هلال احمر استان همدان با رسانه ها را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: کارکنان این جمعیت برای خدمت به مردم با تمام وجود تلاش می کنند.

وی اظهار داشت: با آموزش های جمعیت هلال احمر به مردم و کارکنان دولت ، اکنون مردم دورترین نقطه استان نیز از این آموزش ها می توانند در هنگام بحران استفاده کنند.

در این دیدار مدیرعامل ، مشاورعالی مدیرعامل، روابط عمومی و مشاور رسانه ای مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا بازدید کردند و با روند انعکاس خبر در این خبرگزاری آشنا شدند.

7523/551

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا