گوناگون

تحویل سوخت به نیروگاه ها بدون محدودیت

2409340 798حمیدرضا عراقی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص سوخت نیروگاه‌ها اظهار داشت: شرکت ملی گاز ایران نسبت به سال گذشته یک ونیم برابر گاز در اخیتار نیروگاه‌ها داده است و در این زمینه محدویتی ایجاد نکرده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری بیش از 20تا30 برابر سوخت نسبت به سال گذشته در اختیار نیروگاه‌ها قرار گرفته است.

عراقی خاطرنشان کرد: شرکت ملی گاز ایران بیش از برنامه تعریف شده سوخت در اختیار این بخش قرار داده است.

معاون وزیر نفت در امور شرکت گاز در خصوص افزایش نرخ کارمزد جایگا‌ه داران سی ان جی گفت: افزایش نرخ کارمزد از اوایل سال گذشته اجرایی شده و این موضوع هم اکنون نیز در حال اجرا است و مدیریت امور مالی شرکت گاز مکرر پیگیری این موضوع است تا در حق جایگاه‌داران احجافی صورت نگیرد.

همچنین مصرف سوخت مایع کشور در بازه زمانی ٦ تا ١٣ تیر ماه امسال به یک میلیارد و ٥٠ میلیون و ٤٠٠ هزار لیتر رسید که این میزان از افزایش مصرف بیش از ٧٦ میلیون لیتری آن نسبت به هفته قبل از خود حکایت دارد.

مصرف سوخت مایع کشور در هفته منتهی به ٦ تیرماه، ٩٧٣ میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر بود.
 
برپایه این گزارش، در هفته منتهی به ١٣ تیرماه امسال، ٧٧٠ میلیون و ٦٠٠ هزار لیتر نفتگاز و ٢٧٩ میلیون و ٨٠٠ هزار لیتر نفت کوره در کشور مصرف شده است.
 
آمارها حکایت از آن دارد که مصرف نفتگاز منتهی به ١٣ تیرماه در مقایسه با هفته پیش ( ٧٠٢ میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر) ٦٨ میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر افزایش یافته است.
 
برپایه همین آمارها، نفت کوره نیز در بازه زمانی ششم تا سیزدهم تیر ماه نسبت به هفته قبل از آن (٢٧٠ میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر) ٩,٦ میلیون لیتر افزایش داشته است.
 
کاهش مصرف سوخت مایع و استفاده بیشتر از گازطبیعی از جمله سیاست هایی است که وزارت نفت آن بعنوان اولویتی مهم در دستور کار خود قرار داده و تمرکز روی پارس جنوبی و وارد مدار شدن برخی از فازهای آن با هدف افزایش تولید گاز، مهر تاییدی بر این مهم است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا