گوناگون

چگونه یک فیلم، فيلم می شود؟ چگونه يک نقد، نقد می شود؟

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، کارگاه آموزشی « چگونه یک فیلم، فيلم می شود؟ چگونه يک نقد، نقد می شود؟» در دو حوزه فیلم سازی (داستانی، مستند، کوتاه و بلند) و  ادبیات سینمایی ( نقد و ترجمه) جهت بررسی و ارزیابی آثار علاقه مندان این دو حوزه برگزار می شود. در این کارگاه آموزشی که در دو بخش مجزا برگزار می شود، آثار فیلمسازان در حال تجربه ورزی و همچنین نقدها و ترجمه های سینمایی علاقه مندان به مطالعات سینما، مورد بحث و گفت و گو واقع خواهد شد.

هدف از برگزاری این کارگاه، فراهم کردن محیطی تعاملی و آموزشی برای بررسی آثار سینماگران و پژوهشگران سینمایی است. در این کارگاه تلاش می شود تا با هدف بهبود سطح کیفی آثار، محدودیت ها و قابلیت های آثار و نقدهای سینمایی مشخص شده و با کشف استعدادها و نیروهای تازه، زمینه ای گسترده تر برای ادامه فعالیت علاقه مندان در حوزه های کاری اشان فراهم شود.

در پایان این دوره آموزشی و پس از ارتقاء و بهبود کیفیت زیبایی شناختی، فنی و محتوایی این آثار، در نهایت امکان حمایت مجموعه خانه هنرمندان ایران از آثار شاخص و واجد ظرفیت در این دو حوزه وجود دارد. این حمایت ها می تواند شامل پخش فیلم در سینماتک خانه هنرمندان، کمک به فرآیند بهبود فنی آنها و همچنین چاپ و نشر آثار آن ها خواهد بود.

بدیهی است که مخاطبان این 2 دوره کسانی هستند که یک اثر تمام شده یا در میانه های اجرا دارند (از قبیل فيلم، مقاله و کتاب) و لازم است تا پیش از شروع دوره و تا حداکثر پنج شنبه 16 مردادماه 1393، فیلم ها يا مقالات خود را به معاونت پژوهشی و آموزشی خانه هنرمندان ایران ارسال نمایند.

علاقه برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره آموزشی می توانند با شماره تلفن 88310463 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/ اس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا