گوناگون

تحویل 4 هزار واحد مسکونی در روستاهای زلزله‌زده اهر

‌فرماندار اهر، با اشاره به روند بازسازی واحدهای مسکونی در این شهرستان گفت: با وجود مشکلات فراوان، ستادهای بازسازی تاکنون 4 هزار واحد مسکونی را در روستاهای زلزله‌زده تحویل داده‌اند و در شهر اهر نیز یک هزار و 600 پروانه صادر شده که نیاز به وام مکمل دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان‌شرقی، رضا صدیقی، در همایش دومین سالگرد زلزله ارسباران، با اعلام این مطلب افزود: همچنین تاکنون 16 هزار نفر نیز وام تعمیری مسکن دریافت کرده‌اند که در ایران این مقدار بی‌سابقه است.

صدیقی، به برخی از مشکلات موجود در روستاها اشاره کرد و گفت: با وجود انجام تلاش‌های فراوان، هنوز مشکلاتی در روستاهای زلزله‌زده از جمله شفاف نبودن کامل هزینه‌های ساخت منازل مسکونی و ارائه نشدن تسهیلات به برخی از این عزیزان وجود دارد که امیدواریم با همکاری ادارات و بانک‌های مربوطه این مشکلات نیز بزودی حل و فصل شوند.

فرماندار اهر به حضور رهبر معظم انقلاب در روزهای اول زلزله در شهرستان اهر اشاره و اظهار کرد: حضور معظم له در منطقه باعث برکات و نعمت‌های زیادی برای مردم مناطق زلزله‌زده شد و ما افتخار می‌کنیم که ایشان منطقه ارسباران را منطقه شجاعت نامیدند و زلزله را سکوی پرشی برای آن عنوان نمودند که در واقع با تلاش مسئولان و مردم اکنون شاهد به ثمر نشستن آن بیانات هستیم و به خاطر این امر به خود می‌بالیم.

صدیقی اضافه کرد: کارهای زیادی در مورد بازسازی مناطق آسیب دیده انجام شده و همچنان نیز این روند ادامه دارد، ولی باید فعالیت‌های پیشگیرانه را از جمله مقاوم سازی ساختمان‌ها را دستور کار داشته باشیم.

فرماندار اهر به بحث بازسازی اماکن عمومی نیز اشاره کرد و یادآور شد: کار بازسازی ساختمان‌های برخی ادارات مانند اداره گاز و برق در حال انجام است ولی متاسفانه کار ساختمانی برخی ادارات مانند ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از مساجد روستاها مغفول واقع شده که امیدواریم با توجه ویژه بزودی شاهد آغاز ساخت این اماکن باشیم.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا