گوناگون

تخریب و توهین در پوشش نقد قابل قبول نیست

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاح سالن خانه فرهنگ ایثار و مقاومت، در مورد سخنان اخیرش در رابطه با اقدام قضایی در خصوص سازندگان مستند «من روحانی هستم» اظهار کرد: هیچ کس مانع نقد نیست و هر کس اگر نقدی داشته باشد می‌تواند آن را بیان کند. الان در حال حاضر در نمایشگاه کتاب، کتاب‌هایی منتشر شده است که ممکن است موافق یا مخالف سیاست‌های دولت باشند، اما ما مانعی بر سر انتشار این کتاب‌ها ایجاد نکرده‌ایم.
 
جنتی تصریح کرد: نکته مهم همانی است که رئیس جمهور هم بر آن تأکید کرده‌اند که ما در پوشش نقد به اتهام‌های ناروا، تخریب و توهین‌ بپردازیم که این روندی قابل قبول نیست.
 
وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: الان در حوزه کتاب چنین اتفاقی نیافتاده است و چنین چیزی نداریم اما چیزی که در این سی‌دی مطرح شده است و در مجامع عمومی عرضه شده و در اینترنت هم قرار داده شده است اتهام‌های ناروایی به شخصیت بارز و برجسته‌ای مثل آقای روحانی است. ایشان سابقه مبارزاتی بیش از 40 سال دارند که این سابقه روشن و شفاف است و او در تمام صحنه‌های مبارزاتی 40 سال گذشته حضور داشته است، اما در این سی‌دی مقداری به ایشان اتهامات ناروا زده شده است و طبیعتا دستگاه قضایی باید به آن رسیدگی کند.
 
جنتی در ادامه درباره سخنان رئیس جمهور که در مراسم افتتاحیه گفته بود بهترین میزان کتاب عموم مردم هستند، گفت: ایشان اشاره کردند که وجدان عمومی بهترین قاضی است.
 
وی همچنین درباره ممیزی افزود: ممیزی قانون مصوب شورای انقلاب فرهنگی است که باید اجرا شود و ما هم در حال حاضر در حال اجرا کردن آن هستیم.
 
جنتی در پاسخ به سوالی مبنی بر مناسب نبودن مکان نمایشگاه در مصلی اظهار داشت: اینجا نمایشگاه نیست بلکه مصلی و نمازخانه است، اما ما به خاطر اضطراری که وجود داشته است، نمایشگاه کتاب را در این محل برگزار کرده‌ایم و برای برگزاری نمایشگاه کتاب در آینده باید یک فکر اساسی بشود که ما اکنون در وزارت ارشاد پیگیر هستیم و امیدواریم بتوانیم این مکان را در «شهر آفتاب» که بسیار بزرگ و با ظرفیت است، به صورت دائمی احداث کنیم تا بتوانیم در آینده نمایشگاه کتاب را در آنجا برگزار کنیم.
 
وزیر ارشاد در بخش پایانی سخنانش گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی بیشتر به خاطر ادامه برگزاری این نمایشگاه و تداوم آن است که در حال حاضر نیز ممکن است، مشکلاتی داشته باشد و باید سعی کنیم آن‌ها را نیز برطرف کنیم.

انتهای پیام/ اس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا