گوناگون

تدابیرلازم برای جلوگیری از ورود بیماری لمپی اسکین در زرندیه انجام شد

81210277 5776484

ˈداوود سرمدیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام های پیشگیرانه شامل بازدید کارشناسان دامپزشکی، ضد عفونی و سم پاشی واحدهای دامی، برگزاری کلاس های آموزشی برای دامداران و توزیع بروشور و بنر در سطح روستاها است.

وی بیان کرد: لمپی اسکین یک بیماری ویروسی حاد است که سرعت انتشار بالایی دارد و به راحتی از طریق جابجایی غیر مجاز دام و فرآورده های خام دامی آلوده، گزش پشه ها و مگس های آلوده و نیز وسائط نقلیه و تجهیزات آلوده به مناطق دیگر منتقل می شود.

سرمدی گفت: زرندیه دارای حدود 11 هزار راس دام سنگین است و با داشتن حدود 450 هزار راس دام سبک بیشترین میزان دام را در بین شهرستان های استان مرکزی دارد و تاکنون وجود بیماری دامی لمپی اسکین در این شهرستان گزارش نشده است.

وی ادامه داد: بیماری لمپی اسکین موجب ایجاد بیماری در گاوها و گوسفندها می شود اما این بیماری غیر مشترک است و خطری برای انسان ندارد.

وی با بیان این که این بیماری سال جاری در برخی از مناطق غربی کشور مشاهده شد، از تمام دامداران زرندیه خواست تا در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک در دام های خود مراتب را به دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

به گفته سرمدی، دام های احتمالی که مبتلا به این بیماری می شوند باید معدوم شوند.

شهرستان زرندیه در شمال استان مرکزی و حدود 80 کیلومتری تهران واقع شده است.ک/3

7338/686

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا