گوناگون

تداوم باطله برداری از معدن نوچون برای استخراج مس

81181834 5726690

به گزارش ایرنا، الیاس ایران نژاد عصر پنجشنبه در بازدید فرماندار سیرجان از معدن مس نوچون پاریز افزود: 320 نفر از سال 1389 برای کار باطله برداری در این معدن مشغول به کار شده اند و تاکنون بیش از 31 میلیون تن باطله از سطح معدن برداشت شده که این عملیات با عمق 35 متر بوده است.

وی بیان کرد: در 57 هزار متر مربع حفاری اکتشافی بخش عظیمی از ذخیره مس بر اساس عیار حد اقتصادی دو دهم به دست آمده و در 423 میلیون تن برداشت جدید عیار مواد معدنی به 38 صدم رسیده است که با اکتشافات و برداشت بیشتر باطله عیار معدنی مس بیشتر و مشخص می شود.

وی از جانمایی محل احداث کارخانه تغلیظ و مطالعات انجام شده برای فعالیت کارخانه با هدف جداسازی مس و مواد معدنی از خاک باطله ها خبر داد و گفت: کار نصب کارخانه تا نیمه دوم امسال آغاز و کار ژئوتکنیک برای محل نصب کارخانه بزودی انجام می شود.

مدیر معدن مس نوچون اضافه کرد: مطالعات این معدن مس در سال 1348 انجام شده و اکنون کار باطله برداری در این معدن در دست انجام است که نبود گاز، برق و زمین مناسب برای توسعه کارخانه از مشکلات پیش رو است.

در این بازدید که امام جمعه، بخشدار و مسوولاین بخش و شهر پاریز هم حضور داشتند، فرماندار سیرجان برای رفع مشکلات این معدن مس قول مساعد داد.

منصور مکی آبادی از حمایت تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان برای رفع مشکلات بخش صنعتی، تولیدی و معدنی خبر داد و گفت: با رونق مراکز صنعتی، تولیدی و معدنی معضل بیکاری که دغدغه همه مسوولان است، برطرف می شود.

معدن مس نوچون در 80 کیلومتری شمال شرق سیرجان و 10 کیلومتری معدن مس سرچشمه در بخش پاریز واقع و ذخیره معدنی آن تاکنون 96 میلیون و 500 هزار تن پیش بینی شده است که بهره برداری کامل از آن نقش مهمی در اشتغال جوانان منطقه دارد.ک/2

7435/8154/2624

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا