گوناگون

تداوم برنامه تحول سلامت نیازمند رفع برخی مشکلات مالی و اداری است

81215995 5786542

به گزارش ایرنا، دکتر ˈتقی ریاحیˈ عصر روزگذشته در جلسه ای که بمنظور بررسی این طرح در استان برگزار شد، اظهار کرد: روند اجرای برنامه تحول سلامت در گلستان مورد تایید کارشناسان وزارت بهداشت است.

وی در ادامه بر، بررسی دقیق گزارش ها و نهایی شدن سیستم HIS و سامانه سپاس و داشبورد مدیریتی تأکید کرد و افزود: باید از ظرفیت های عمومی، خصوصی و هلال احمر برای اجرای بهتر برنامه تحول بخصوص در بحث آمبولانس ها استفاده کنیم.

دکتر ریاحی همچنین با اشاره به لزوم برگزاری نشست های فصلی با بخش خصوصی و نظام پزشکی برای اجرای بهتر برنامه ،بر شتاب بخشی در نظام پرداخت پرستاران، متخصص ها، رادیولوژیست ها و کارکنان تأکید نمود.

دکتر ˈمحمدیˈ معاون درمان علوم پزشکی گلستان نیز گزارش کاملی از روند اجرای طرح سلامت در استان ارائه کرد و گفت: بازدیدها از نحوه هتلینگ بیمارستان از شهریور شروع می شود و از بیمارستان های غیردولتی نیز خواسته شده است که 10 درصد از میزان سزارین را در واحد خود کاهش دهند.

دکتر ˈسیامک رجاییˈ از دیگر مسوولان بخش سلامت استان نیز گزارشی درخصوص کمبود آمبولانس و کاهش مدت زمان بستری بیماران و تعیین تکلیف بدهی های بیمارستان قبل از اجرای طرح تحول ارائه کرد.

دکتر ˈحسین منتظریˈ معاون دارو و غذا علوم پزشکی گلستان نیز در سخنانی از جمله موارد قابل پیگیری در بخش دارو و غذا را کمبود نیرو در داروخانه های بیمارستان ها و پرداخت به شرکت های دارویی عنوان نمود.

دکتر ˈمحمد حسینیˈ مدیرکل بیمه سلامت ایرانیان نیز ضمن اعلام آمادگی برای همکاری کامل این اداره با دانشگاه در اجرای برنامه تحول، خواستار اختصاص مکان مناسب برای نمایندگان بیمه در بیمارستان ها شد.

اجرای تحول نظام سلامت کشور از 15 اردیبهشت ماه در سطح بیمارستان های دولتی در کشور آغاز شده و قرار است براساس این طرح، رقم پرداختی بیماران بستری 10 درصد از هزینه های درمانی باشد، ضمن اینکه، زایمان طبیعی نیز در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی رایگان خواهد بود.

601

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا