گوناگون

ترس دشمن از تفکر ایثار و شهادت عاشورایی ملت ایران است/ برگزاری یادواره شهدا بهترین ابزار برای مقابله با جنگ نرم

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی صبح یکشنبه در یادواره ۱۳ شهید والامقام روستای قدس شهرستان میامی در مسجد جامع این روستا، نظام جمهوری اسلامی ایران را برگرفته از فرهنگ و قیام عاشورا دانست و افزود: یکی از رابطه هایی که بین این دو قیام وجود دارد این است که ما در هر دو قیام  سرمایه اصلی خود را فدا کردیم.

وی حفظ حریم ارزشها را اولین نقطه مشترک هردو قیام برشمرد و اذعان کرد: امام حسین (ع) در آن دوران برای حفظ دین جدش و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و  امام راحل نیز با همین هدف به پا خواست.

معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود تصریح کرد: شهادت امام حسین(ع) موجب شد تا حقانیت حضرت رسول(ص) ثابت شود و از آن زمان پیام عاشورا نسل به نسل انتقال یافت و دفاع مقدس ما نیز همانگونه بود و در آن دوران اکثر کشورها جنگ را بر ایران اسلامی تحمیل کردند همانگونه که بسیاری از کفار جنگ را به امام حسین (ع) تحمیل کردند.

هاشمی پایداری و شکیبایی زنان امت را دیگر نقطه مشترک دو قیام دانست و خاطرنشان کرد: در آن دوران مادرانی بودند که فرزندان خود را تربیت کردند و آنها را به انقلاب هدیه کردند همانگونه که در کربلا حضرت زینب کبری (س) و دیگر زنان فرزندان خود را فدا کردند.

وی تاکید کرد: اگر نظامی همچون نظام جمهوری اسلامی به عنوان نظامی مقتدر در جهان داریم برگرفته از تفکر عاشورایی است و ترس دشمنان ما نیز از همین تفکر ایثار و شهادت است.

معاون استاندار سمنان با یاد آوری اینکه جوانان عزیز در هشت سال دفاع مقدس از میهن اسلامی دفاع کردند و شهید، جانباز، اسیر و ایثارگر شدند تاکید کرد: امروز جوانان ما باید هوشیار باشند چرا که دشمنان از تهاجمات نظامی و تحریم ها علیه ایران نتیجه ای نگرفتند و اگر مراقب نباشیم در جنگ نرم به مشکل خواهیم خورد.

هاشمی برگزاری یادواره های شهدا را بهترین ابزار برای مقابله با جنگ نرم دشمن دانست و تاکید کرد: ما باید با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کشور و ملت خود را در مقابل دسیسه ها و ناهنجاریهای اجتماعی دشمنان ایران و اسلام بیمه کنیم.

وی در خاتمه موج بیداری اسلامی که در بعضی از کشورها آغاز شده است را برگرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و یادآور شد: امروز اگر شاهد هستیم که کشورهای مختلف بدنبال آزادی هستند و ایران را الگو قرار داده اند این نتیجه تفکر عاشورایی است و ما باید دو نعمت ولایت و امنیت که در میهن ما وجود دارد را قدر بدانیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا