گوناگون

ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس علیمه ، زمینه رشد معنوی طلاب را فراهم می کند

81216932 5788220

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله ˈسیدهاشم حسینی بوشهری ˈ عصر روز پنجشنبه در نشست مدیران و مسوولان مدارس علمیه مازندران در ساری افزود : شرایط امروز جامعه به گونه ای است که آسیب های اخلاقی همه جوانان کشور از جمله طلاب جوان را در معرض انواع آسیب ها و هجمه ها قرار می دهد که در این شرایط دشوار باید با برنامه ریزی های مناسب ، مانع انحراف جوانان و طلاب شد.

وی اظهار داشت : افزایش توجه به قرآن و ترویج بیشتر فرهنگ این کتاب آسمانی در حوزه های علمیه در کنار اجرای طرح های ویژه فرهنگی ، از جمله راه کارهای برون رفت از این مشکلات احتمالی است .

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود : اگر فعالیت های جدی با هدف ترویج هر چه بیشتر اخلاق در میان طلبه های جوان انجام نشود ممکن است آسیب های اخلاقی در طلاب نفوذ کند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت : اساتید و مدیران مدارس علمیه باید مسائل اولیه مورد نیاز یک طلبه را در همان سال اول آموزش دهند ، چون یک طلبه پس از یک سال تحصیل به محل زندگی خود در روستا باز می گردد و اگر طلبه ها با اصول اولیه طلبگی آشنا نباشد ، بخشی از اعتماد و اطمینان مردم از بین رفته و نتیجه ای جز سرافکندگی جوان طلبه نخواهد داشت .

وی به فعالیت مدارس امین در سراسر کشور اشاره کرد گفت : در حال حاضر 700 مدرسه امین در کشور وجود دارد که بخش قابل توجهی از دانش آموزان این مدارس جذب مدارس علمیه می شوند.

مدیر حوزه های علمیه کشور بر ضرورت تشویق طلاب مستعد و توانمند از سوی مدیران مدارس تأکید کرد و گفت: اگر طلاب توسط مدیران و اساتید مورد تشویق قرار گیرند به طور حتم علاقه و اعتماد به نفس طلبه بیشتر خواهد شد.ک/2

7331/1654

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا