گوناگون

ترویج و احیای امر به معروف و نهی از منکر کاری تخصصی و دینی است

استاندار اردبیل گفت: ترویج و احیای امر به معروف و نهی از منکر یک کار تخصصی و دینی است و جزو رکن اساسی اسلام می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در اردبیل، جلسه اصلی ستاد احیای امر به معروف و نهی ازمنکر استان با حضور استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد.

در این جلسه «مجید خدابخش» استاندار اردبیل بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های دولتی و مردمی در احیا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در استان تأکید و خاطرنشان کرد: دامنه و گستره‌ی امر به معروف و نهی از منکر بسیار وسیع بوده و باید با رویکرد فرهنگی در ترویج، گسترش و احیای این شعائر اسلامی تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه ترویج و احیای امر به معروف و نهی از منکر یک کار تخصصی و دینی است و جزو رکن اساسی اسلام می‌باشد، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی دخیل باید مشارکت و همکاری همه جانبه را در راستای ترویج این شعائر اسلامی برای اجرای هر چه بهتر برنامه‌های این هفته داشته باشند.

استاندار اردبیل ادامه داد: ما همگان وظیفه داریم تا با الگوگیری از نهضت عاشورا، درس عزت و آزادگی گرفته و فرهنگ و قیام امام حسین(ع) که همان احیای امر به معروف و نهی منکر و حفظ ارزش‌های اسلامی است به نسل جدید و نسل‌های آینده به نحو شایسته منتقل کنیم.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان هم‌چنین در بخش دیگری از سخنانش نجات و امنیت جامعه را در عمل به این دو فریضه مهم الهی دانست و گفت: اساس نبوت پیامبران الهی نیز بر امر به معروف و نهی از منکر استوار بوده است که با توجه به اهمیت موضوع باید همه نسبت به آن حساس باشند، چون فلسفه‌ی قیام عاشورا بر احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.

در ادامه «جلیل بابازاده» دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل نیز برنامه‌های هفته‌ی احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر را تشریح و خاطرنشان کرد: در راستای گسترش فریضه‌ی امر به معروف و نهی از منکر هر سال از اول تا هفتم محرم به‌عنوان هفته‌ی احیای امر به معروف و نهی از منکر گرامی داشته می‌شود.

وی تذکر لسانی، پیام مهربانی و نظارت همگانی را شعار هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و افزود: امسال، برنامه‌های مختلفی از سوی اعضای ستاد احیای استان پیش‌بینی شده است که در طول هفته‌ی اول ماه محرم اجرا می‌شود.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل برگزاری همایش استانی، فضاسازی مناسب شهر، برگزاری تجمع و راهپیمایی در تجدید میثاق با بزرگ عامل فریضه امر به معروف و نهی از منکر امام حسین(ع) و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در نخستین نماز جمعه ماه محرم را از دیگر برنامه‌های این ستاد دانست.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا