گوناگون

تسهیلات بانک جهانی به انضباط مالی در کشور کمک می کند

81212995 5781366

حسین راغفر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت: واقعیت این است که ما در کشور کمبود منابع ارزی نداریم که این وام ها بتواند بر اوضاع اقتصادی کمک کند بلکه مشکل اصلی ما شیوه نادرست استفاده از منابع است.

وی ادامه داد: با وجودی که ارایه این نوع تسهیلات و وام ها خیلی در رشد اقتصادی کشور تاثیر ندارند اما می توانند در انضباط مالی در کشور کمک کننده باشد.

این کارشناس اقتصادی با بیان آنکه از طریق این وام ها منابع قابل توجهی به کشور وارد نمی شود، تصریح کرد: اما دادن این تسهیلات آن هم از طرف نهادهای مهم بین المللی، اعتبار کشور را در جذب سرمایه گذاری خارجی بالا می برد.

راغفر ادامه داد: از آنجا که این وام ها نه به صورت مستقیم بلکه از طریق بانک های تجاری و بین المللی پرداخت می شوند ، این اقدام یک اعتبار در فضای اقتصاد بین الملل برای کشور ایجاد خواهد کرد.

این کارشناس اقتصادی با بیان آنکه اقدام بانک جهانی در پرداخت تسهیلات به ایران بیشتر از جنبه سیاسی اعتمادسازی می شود تا اقتصادی، اضافه کرد: کشور ما از لحاظ منابع غنی است و کمبودی ندارد بلکه مدیریت این منابع به درستی انجام نمی گیرد و باید برای اصلاح شیوه تغییر مدیریت در این زمینه چاره اندیشی شود.

اقتصام(4)س.م**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا