گوناگون

تسهیلات بانک جهانی کمک به رونق تولید است

81219003 5791801

محمدحسن اعتضادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت: اعطای این تسهیلات به منزله یک فرصت است که باید به خوبی و در جای درست از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: اگر ایران بتواند از بانک جهانی وام هایی بلندمدت با سود کم دریافت کند و این وام ها را در بازار و بخش هایی که نیاز دارند، هزینه نماید در بهبود فضای اقتصاد و رونق تولید موثر است.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بانک جهانی به راحتی تسهیلات پرداخت نمی کند، تصریح کرد: اعطای این تسهیلات به ایران نشان از دید مثبت این بانک به فضای کنونی اقتصاد کشور دارد و این خود زمینه ساز اعتماد سرمایه گذاری در ایران است.

گفتنی است، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی بتازگی از آغاز رایزنی ها برای دریافت تسهیلات جدید از بانک جهانی پس از پنج سال اخیر خبر داد و گفت: تاکنون دو گروه از بانک جهانی برای انجام رایزنی در حوزه فنی و مشاوره ای به ایران سفر کرده اند و برنامه کاری نیز در این زمینه تدوین شده است.

بهروز علیشیری با بیان آنکه بانک جهانی در چهار یا پنج سال گذشته به ایران تسهیلات جدیدی ارایه نکرده است، افزود: با وجودی که ایران در چند سال گذشته نتوانسته از بانک جهانی تسهیلات جدیدی دریافت کند و تاکنون دلایل آن از سوی مسئولان این بانک اعلام نشده اما غیرمستقیم احساس می شود که این امر به دلیل وجود تحریم ها بوده است.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران، با اشاره به اعتراض ایران و ارسال نامه ای از سوی علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی به گروه 24 در خصوص عدم اعطای تسهیلات به کشورمان، اظهار داشت: در بیانیه پایانی اجلاس گروه 24 آمده که از بانک جهانی می خواهیم در رابطه با مسایل فنی و مالی از مداخلات و گرایشات سیاسی پرهیز کند.

اقتصام(4)س.م**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا