گوناگون

تشدید مجازات متخلفان قانون تغذیه با شیر مادر

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در صورت تصویب لایحه بازنگری قانون تغذیه با شیر مادر، تسهیلات بیشتری برای مادران شیرده فراهم شده و مجازات های متخلفان از قانون تغذیه با شیر مادر شدیدتر می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر «محمداسماعیل مطلق»در همایش هفته جهانی تغذیه با شیر مادر (10 تا 16 مردادماه) در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: لایحه بازنگری قانون تغذیه با شیر مادر نیز در کمیسیون فرهنگی هیات دولت در دست بررسی است و در صورت تصویب، تسهیلات بیشتری را برای مادران شیرده فراهم می کند.

وی ادامه داد: این لایحه نسبت به قانون مصوب سال 74 از جامعیت بیشتری برخوردار بوده و شامل پیشنهاد افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه، افزایش ساعات مرخصی شیردهی، مرخصی 15 روزه برای پدران، ممنوعیت تبلیغات تغذیه مصنوعی و اعمال مجازات های شدیدتر برای متخلفین از قانون تغذیه با شیر مادر است.

مطلق گفت: همچنین 11 دانشگاه علوم پزشکی قرار است بزودی پایش قانون شیر مادر را اجرا کنند.

وی، برنامه ریزی برای پایش وضعیت موجود اجرای قانون تغذیه با شیر مادر و تدوین نظام پایش قانون با استفاده از نتایج آن با همکاری یونیسف و برگزاری کارگاه آموزشی برای کارشناسان 11 دانشگاه علوم پزشکی را از جمله اقداماتی عنوان کرد که طی سال های اخیر انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا