گوناگون

تشکیل پرونده های قضایی در زرند 17 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف اصلی شهید بهشتی و یاران ایشان تحقق عدالت بود و مهمترین اولویت و سیاست قوه قضائیه رفع اطاله دادرسی، سرعت و سهولت در اجرای عدالت است.

وی تعداد پرونده‌های وارده به دادگستری این شهرستان در یک سال اخیر را 7 هزار و 941 پرونده عنوان کرد و گفت: در این مدت 8 هزار و 82 پرونده مختومه شد که تعدادی از آنها مربوط به سال‌های گذشته بود.

رئیس دادگستری شهرستان زرند میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در زرند را 130 روز اعلام کرد و مهمترین مشکل دادگستری این شهرستان در رسیدگی به پرونده‌ها را کمبود کارمند و کادر قضایی دانست.

74 درصد زندانیان زرند در حال گذران حکم قطعی هستند

وی بیشترین جرائم در شهرستان زرند را سرقت و ضرب و جرح دانست و عنوان کرد: اعتقاد ما بر استفاده حداقل از زندان است و تمام همکاران ما در این شهرستان در راستای به کارگیری مجازات‌های جایگزین حبس تلاش می‌کنند.

این مقام قضایی گفت: 74 درصد زندانیان این شهرستان محکومان قطعی و در حال اجرای حکم خود هستند.

جعفری همچنین از شورای حل اختلاف به عنوان بازوی دستگاه قضائی نام برد و اظهار داشت: این شورا در ایجاد صلح و سازش و حل و فصل بسیاری از پرونده‌ها به دستگاه قضائی کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: دادگستری زرند در زمینه سیاست‌های مکانیزه‌ای و بهره‌مندی و ارتقای آنها و مطلوبیت عملکرد از جمله شهرستان‌های پیشرو است.

جعفری خاطر نشان کرد: همچنین بهره‌مندی از سیاست‌های مکانیزه و الکترونیک سبب کاهش مراجعات مردم به محاکم قضائی در نتیجه کاهش فوت وقت می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا