گوناگون

تصور جامعه بدون رسانه و خبرنگار، آزاردهنده‌ است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌ آباد گفت: تصور جامعه بدون رسانه و خبرنگار، تصور آزاردهنده‌ای است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، حسین سلاحورزی با تبریک ۱۷ مرداد و گرامیداشت مقام خبرنگار در جمع خبرنگاران اظهارکرد: جامعه مدیون تلاش خبرنگاران راستین است و انصافاً تصور جامعه بدون رسانه و خبرنگار، تصور آزاردهنده‌ای است.

وی با تبریک روز خبرنگار به همهٔ خبرنگاران و فعالان عرصه خبر و اطلاع‌ رسانی بیان کرد: با مرور برهه‌های مختلف تاریخ ایران به خوبی می‌توان نقش اثرگذار فعالان این عرصه را مشاهده و درک کرد.

سلاحورزی بر اهمیت فراهم کردن امکان فعالیت مستقل و آزاد رسانه‌ها تأکید کرد و افزود: در هر برهه‌ای که فعالیت آزاد و مستقل خبرنگاری امکان بروز نداشته، جامعه اتفاقات ناخوشایندی را تجربه کرده است که پیامدهای ناگواری را برای جامعه به همراه داشته است.

سلاح‌ورزی تصریح کرد: تخلف و نادیده گرفتن قوانین در جامعه‌ای که خبرنگاران مستقل و آزاد در آن امکان فعالیت دارند، امری ناممکن یا دست‌ کم بسیار دشواری است و همین مسأله برای جامعه‌ای که می‌خواهد همواره رو به رشد باشد، ضرورتی غیرقابل انکار است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌ آباد با اشاره به فجایعی که این روز‌ها در مناطق مختلف خاورمیانه در حال رخ دادن است، بیان کرد: خبرنگاران با به خطر انداختن جان خود، ابعاد مختلف این فجایع را رسانه‌ای می‌کنند تا در سراسر جهان موجی از اعتراض‌ها علیه این اقدامات غیر انسانی شکل بگیرد و در ‌نهایت حاصل این فشار‌ها توقف نسل‌ کشی در جایی مانند غزه باشد.

این مدرس دانشگاه با اشاره به این‌که اگر می‌خواهیم به اهمیت وجودی یک ساختار یا یک مسأله پی ببریم، بهتر آن است که با تصور عدم وجود آن مسأله یا ساختار، شرایط را بررسی کنیم، گفت: تصور جامعه بدون رسانه و خبرنگار، تصور آزاردهنده‌ای است.

سلاح‌ورزی در ادامه با تأکید بر نقش خبرنگاران در بهبود شرایط اقتصادی و تأثیر آن در جامعه بیان کرد: عمدهٔ مشکلات و گرفتاری‌های امروز کشور در رابطه با مسألهٔ اقتصاد است که امیدواریم این مسأله از دید فعالان رسانه‌ای پنهان نماند.

وی به خلاء خبرنگار اقتصادی در لرستان اشاره کرد و افزود: امیدواریم در لرستان هم مسائل اقتصادی با دید تخصصی‌تری از سوی خبرنگاران استان دنبال شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا