گوناگون

تصویب 10 طرح تولیدی در چهارمحال‌و بختیاری

معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال‌وبختیاری از تصویب 10 طرح تولیدی در استان خبر داد.

اسماعیل عامری گلستانی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه چهارمحال‌وبختیاری با اعلام این خبر افزود: طرح مرغداری گوشتی در شهر سامان در زمینی به مساحت 5200 مترمربع، پرواربندی گوساله در شهرستان بن در زمینی به مساحت 2600 مترمربع، پرواربندی بره در شهرستان کوهرنگ و لردگان در زمین‌هایی به مساحت 1000و 1500 مترمربع، پرورش گاو شیری در شهرستان شهرکرد به مساحت 4400 متر مربع، طرح بسته‌بندی حبوبات در شهرستان لردگان در زمینی به مساحت 4000 مترمربع، طرح طوبی در شهرستان بروجن در زمینی به مساحت 3.8 هکتار از مهم‌ترین طرح‌های تصویب شده محسوب می‌شوند.

عامری گلستانی با بیان اینکه این طرح‌ها زمینه اشتغال زایی برای 121 نفر را در استان فراهم کرده است، گفت: مجموع اعتبارات این طرح‌ها 9 میلیارد تومان برآورد شده که 6 میلیارد آن از طریق تسهیلات دولتی و 3 میلیارد آن نیز از آورده متقاضی تامین می‌شود.

وی طرح زیست کره سبزکوه در راستای توسعه پایدار، حفاظت از محیط زیست و تحقق آمایش سرزمینی را از دیگر طرح‌های تصویب شده در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان عنوان و اظهار کرد: این طرح در سطح بین‎اللملی مورد تائید قرار گرفته و در صورت ثبت جهانی از اعتبارات بین‌اللملی آن استفاده خواهد شد.

عامری گلستانی با اشاره به تنوع زیستی فراوان و متفاوت در منطقه سبزکوه، حفاظت و حراست از آن را نیازمند یک ساختار و برنامه‌ریزی دقیق دانست و تصویب این طرح را در راستای برنامه‌ریزی برای حفاظت از این زیستگاه بسیار ارزشمند در سطح بین‌اللملی دانست.

وی با بیان اینکه سبزکوه پتانسیل تبدیل شدن به اکوتوریسم و گردشگری در سطح بین‌اللملی را دارد، کوه‎های بلند و ارتفاعات مناسب و تالاب‌های بی‌نظیر برای سخره‌نوردی، دره‌نوردی، پاراگراید، کوهنوردی و بازی‌های دریایی بسیار مناسب دانست.

به گفته عامری گلستانی در این مجموعه ظرفیت ایجاد سایت تفریحی، توسعه صنایع دستی، احداث سایت‌های گردشگری، اجرای بازی‌های بین‌اللملی، تولید محصولات دامی و ایجاد فرصت‌های شغلی و اشتغال‌زایی وجود دارد.

معاون برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: طرح جابه‌جایی و اسکان اهالی روستای گردوشاه عبدالعظیم در شهرستان کوهرنگ در زمینی به مساحب 3.76 هکتار از جمله طرح‌های تصویب شده در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا