گوناگون

تعاونی برداشت گونه‎های دارویی، تشکیل شود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سلسله پیشنهاد داد تعاونی برداشت گونه‎های دارویی تشکیل شود تا از برداشت غیرمجاز آن‎ها در جنگل‎ها و مراتع جلوگیری شود.

«مرتضی سعیدی‎فر» در گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی لرستان، اظهار کرد: عرصه‌ی منابع طبیعی گسترده هستند و حفاظت و مراقبت از کل این عرصه‎ها نیز طبیعتاً از توان نیروهای این اداره خارج است.

وی ادامه داد: عرصه‌ی منابع طبیعی همواره دستخوش تحولات زندگی بشری است و جمعیت نیز در حال گسترش است، پس باید برای حفاظت از این منابع فرهنگ‎سازی مناسب شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سلسله تصریح کرد: برداشت غیراصولی و بی‎موقع تنها سبب آسیب رساندن به گونه‎های دارویی مهم موجود در جنگل و مرتع می‌شود.

سعیدی‌فر گفت: بمنظور جلوگیری از برداشت غیراصولی و غیرصحیح و بمنظور حفظ طبیعت پیشنهاد می‎شود تعاونی برداشت اصولی زیرنظر منابع طبیعی تشکیل شود.

وی خاطرنشان کرد: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، همیشه برداشت غیرمجاز انجام می‌شود و همواره باعث صدمات جبران‎ناپذیر به عرصه‌ی منابع طبیعی می‌شود پس چه بهتر این برداشت، اصولی و با نظارت اداره در قالب تعاونی بمنظور حفظ جنگل و مرتع و گونه‎های دارویی مهم انجام شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا