گوناگون

تعاونی های مرزنشین 800 میلیون دلار ارز مبادله ای دریافت می کنند

81230959 5812102

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون مرکز، غلامحسین حسینی نیا گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصمم است تا با توجه به ظرفیت های بالای مرزنشینان و نقش موثر آنها در توسعه اقتصاد کشور از این ظرفیت برای انجام فعالیت های تولیدی استفاده کند و با فعال کردن هرچه بیشتر این تعاونی ها، از مهاجرت مرزنشینان به مناطق دیگر جلوگیری و اشتغال و درآمد پایداری برای آنها به وجود آورد.

وی افزود: هم اکنون 450 تعاونی مرزنشین در 17 استان مرزی کشور فعال است که حضور و عملکرد آنها سهم بسزایی در کاهش ورود قاچاق به کشور دارد.

حسینی نیا در ادامه از تشکیل کارگروه ویژه تعاونی های مرزنشینان در وزارت تعاون خبر داد و افزود: فعال سازی هرچه بیشتر تعاونی های مرزنشین یکی از اهداف وزارت تعاون است، به همین منظور کارگروهی در راستای بهره برداری بیشتر از ظرفیت مرزنشینان و بررسی و حل مشکلات آنها تشکیل شده است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: اعتقاد ما این است که ساماندهی و قانونمندکردن تعاونی های مرزنشینان بستر مناسبی برای انجام مبادلات مرزی و معاملات سالم اقتصادی خواهد بود.

وی با اشاره به اختصاص سهمیه ارزی 800 میلیون دلاری به تعاونی های مرزنشین، اظهار داشت: خوشبختانه مشکل جذب سهمیه ارزی مرزنشینان برطرف شده و امسال 800 میلیون دلار سهمیه ارزی به صورت نرخ مبادله ای در اختیار تعاونی های مرزنشین قرار گرفته است.

اقتصام(1)9123**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا