گوناگون

تعدادی از قراردادهای واگذاری زمین سنوات گذشته در منطقه آزاد انزلی فسخ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا مسرور افزود: تعدادی از قراردادهای واگذاری اراضی به اشخاص حقیقی و حقوقی که از دهه 80 فعالیتی برای عملیاتی کردن تعهدات خود  در فاز صنعت انجام نداده اند، فسخ و اراضی برای ارائه به سرمایه گذاران جدید آماده واگذاری شد.

وی همچنین افزایش علاقه سرمایه گذاران برای حضور در این منطقه، جلوگیری از فرصت سوزی در زمینه جذب سرمایه گذار و ممانعت از بورس بازی زمین را مهمترین دلایل فسخ این قراردادها اعلام کرد و بیان داشت: انجام ندادن تعهدات، رها کردن زمین، عدم بهره برداری از اراضی واگذار شده موضوع قرارداد، علت اصلی فسخ قرارداد منعقده واگذاری زمین مابین این سازمان و طرف مقابل است.

مسرور ادامه داد: این سازمان طی سالهای قبل مکاتبات و اخطاریه های متعددی را به بهره برداران این اراضی برای انجام تعهدات خود ابلاغ کرده و با آزاد سازی این میزان زمین در محدوده شهرک صنعتی شماره دو منطقه آزاد انزلی، امکان جذب سرمایه گذاری های جدید فراهم شده است.

وی اذعان داشت: عدم مالکیت بر اراضی محدوده منطقه یکی از مهمترین مشکلات سالیان گذشته سازمان  منطقه آزاد انزلی برای جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال مولد در سطح منطقه بوده که با پیگیری های این سازمان مبنی بر افزایش محدوده و تعیین تکلیف اراضی واگذار شده به متقاضیان سرمایه گذاری، زمینه لازم برای تسریع و تسهیل در خدمات رسانی به سرمایه گذاران مهیامی شود.

” ماه مهربان ” در مساجد منطقه آزاد انزلی

“ماه مهربان ” عنوان طرحی است که در آن از زحمات هیئت امنای مساجد منطقه که در طول سال با برگزاری برنامه های مذهبی و معنوی و فعال سازی مساجد در اعتلای علایق دینی تلاش می کنند، تقدیر می شود.

در این طرح مدیران معاونت فرهنگی ،اجتماعی و گردشگری این سازمان از یکایک مساجد بازدید می کنند و با حضور در یکی از نمازهای جماعت در حال  برگزاری در طول ماه مبارک رمضان، با ائمه جماعات و هیئت امناء و نمازگزاران دیدار داشته با تقدیم لوح تکریم با این عزیزان، از ایشان تجلیل به عمل می آورند.

همزمان در این طرح ادعیه منسوب به فرائض این ماه عزیز در اندازه های بزرگ برای هر مسجد جداگانه طراحی و تقدیم می شود تا از حضور مدیران سازمان در جمع نمازگزاران به یادگار بماند.

مجموعه مساجد محدوده جغرافیایی منطقه ی آزاد از 30 باب افزون تر است که تا کنون این طرح در بیش از نیمی از مساجد اجرا شده و تا ایام لیالی قدر در تمامی مساجد اجرا خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا