گوناگون

تعداد تلفات تصادفات جاده ای بیش از شهدای جنگ

81195553 5751356

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «حسین طلا» روز سه شنبه در کنفرانس ملی پژوهش های نوین در علوم انسانی در سالن همایش های بین المللی صدا وسیما افزود: از سال 57 تا پایان سال 67 تعداد شهدا 230 هزار نفر بوده اما از ابتدای سال 80 تا 90 تعداد تلفات در تصادفات جاده ای، 245 هزار نفر بوده است.

وی با بیان اینکه در بین این کشته های ناشی از تصادفات، وزیر، وکیل، پزشک، مهندس و سرمایه های انسانی فراوانی وجود داشتند، ادامه داد: در صورتیکه هواپیمایی سقوط کند، وزیر را با چالش مواجه می کنند.

وی با تعبیر تصادف جاده ای به سقوط هواپیما افزود: در حالیکه هر روز هزاران هواپیما در جاده ها سقوط می کند، اما هیچکس پاسخگو نیست و این یک آسیب است چون نگاه مدیریتی نیست.

** شهر تهران از خود شهرستان فراتر رفته است

طلا افزود: اکنون شهر تهران از خود شهرستان تهران فراتر رفته و یک شهر با سه فرماندار است و این باعث شده که ساز وکار مدیریتی در تهران نداشته باشیم.

وی به وجود کارتن خواب ها، زنان روسپی و معتادان در جامعه اشاره کرد و گفت: چرا نمی توانیم معتادان را در تهران جمع کنیم و در صورتیکه این موضوع به بحران تبدیل شود، آن وقت باید چکار کنیم و در این زمینه باید دانشگاه ها برای واقعیت زندگی به ما الگو بدهند.

** ایمنی کار از مشکلات جدی است

نماینده مردم تهران در مجلس بدون اشاره به آمارها درمورد تعداد تلفات ناشی از کار گفت: یکی از مشکلات، موضوع ایمنی در کار است، بطوریکه در گذشته آمار کشته ها خیلی کم بود، اما اکنون تعداد کشته ها در کارگاه ها تغییر کرده است.

** اقتصاد مقاومتی به معنا و مفهوم ادبیات جنگی است

طلا افزود: اقتصاد مقاومتی به معنا و مفهوم ادبیات جنگی است و اکنون چهار جنگ در جامعه شامل اطلاعاتی، فرهنگی، دیپلماتی و اقتصادی داریم.

وی گفت: در جنگ فرهنگی، 120 ماهواره صوتی و تصویری، اعتقادات، عقاید و مشکلات مردم را تحت تاثیر قرار داده و در جنگ اقتصادی نیز که تحریم های اقتصادی را شامل می شود، می خواهیم مقاومت کنیم.

نماینده مجلس، قاچاق را یکی دیگر از مشکلات در جنگ اقتصادی عنوان کرد و افزود: پول قاچاق، حرام است.

** ورود هفت میلیارد نخ سیگار «مارلبورو» به ایران

وی از ورود هفت میلیارد نخ سیگار «مارلبورو» به کشور اشاره کرد و گفت: این تعداد سیگار در قالب 700 تریلر وارد کشور می شود که دانشگاه ها باید برای اینها فرمول بنویسند تا دیگر با این مشکلات مواجه نباشیم.

** هنوز معنی معتاد در کشور مشخص نیست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز معنی اصلی معتاد مشخص نیست که معتاد مریض است یا مجرم.

** با وجود ثروتی به نام نیروی انسانی چرا اینگونه پیش می رویم

وی گفت: با وجود ثروتی به نام نیروی انسانی و فرهنگ چند هزار ساله چرا باید اینگونه پیش برویم و این حق ملت ما نیست و اگر بخواهیم در این زمینه درست عمل کنیم، باید خروجی دانشگاه ها متناسب با جامعه باشد.

** راهبرد محور نیستیم

طلا افزود: آنچه که امروز با آن مواجه هستیم این است که راهبرد محور نیستیم و مملکت با این گونه رفتارها و با این سیستم جواب نخواهد داد و راهکار جدی آن تربیت مدیرانی استراتژیک و با نگاه راهبرد محور است.

اجتمام(3) ** 7268 ** 1071

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا