گوناگون

تعداد معتادان ایران از افغانستان بیشتر شده

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر اینکه با وجود افزایش آمار معتادان به موادمخدر اما اقدام اثربخشی برای مبارزه با اعتیاد انجام نشده است، گفت: گسترش اعتیاد بین زنان و دختران نگرانی تازه‌ای برای کشور ایجاد کرده و حتی این مهم در جوانان کمتر از 18 سال نیز توسعه یافته است.
محمدحسین قربانی با انتقاد از افزایش آمار اعتیاد در کشور، گفت: این آمار بسیار نگران کننده است و نسبت به جمعیت، آمار معتادان کشور در مقایسه با آمار معتادان در افغانستان نیز فزونی یافته است که این زنگ خطری برای ما به شمار می‌رود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه با وجود آنکه حدود 34 سال در راه مبارزه با اعتیاد تلاش کرده و در این میان هزینه‌های زیادی نیز متحمل شدیم اما در بحث مبارزه و کاهش معتادان در جامعه نتوانستیم اقدامات اثربخشی انجام دهیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه اکنون شاهد رشد آمار اعتیاد حتی در سنین کمتر از 18 سال هستیم،‌ گفت: این مهم نیز تا جایی پیش رفته که به مدارس و دانشگاه‌ها نیز رسیده و به طور حتم ادامه چنین روندی کشور را با چالش مواجه می‌سازد.

قربانی درباره عوامل موثر در افزایش آمار اعتیاد، یادآور شد: ‌نبود اشتغال، وضعیت اقتصاد و معضلات سدراه ازدواج برای جوانان عوامل عمده‌ای برای افزایش آمار اعتیاد است؛ از سویی دیگر نداشتن استراتژی محکم و مدون برای مبارزه با این پدیده بر گسترش آن بین آحاد مردم جامعه افزوده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه‌ گسترش اعتیاد بین زنان و دختران نیز نگرانی تازه‌ای را برای کشور ایجاد کرده است، گفت: نباید انتظار داشت که تشکیلات ویژه‌ای به تنهایی به مبارزه با اعتیاد بپردازد بلکه همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها باید این مهم را به عنوان الگویی قرارداده تا شاهد اقدامی موثر در مبارزه با مواد مخدر باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا